Javier
Rosales Pardo
Catedrático de Universidad
David
Múñez Méndez
Publicaciones en las que colabora con David Múñez Méndez (7)
2017
-
Efficiency to process finger configurations predicts initial math performance
17th Biennial meeting of the European Association for Research on Learning and Instruction (EARLI)
2016
-
Influencia de la materia en la lectura de textos: Un estudio sobre la interacción profesor-alumnos
Psicología y educación: presente y futuro
2014
-
Processing of situational information in story problem texts an analysis from on-line measures: an analysis from on-line measures
The Spanish Journal of Psychology, Vol. 17, pp. 1-14
2013
-
Análisis de la práctica educativa en clases de matemáticas españolas de Educación Primaria: una posible explicación para el nivel de competencia de los alumnos
Culture and Education, Cultura y Educación, Vol. 25, Núm. 4, pp. 535-548
-
El discurso del profesor en el aula. durante la comprensión de problemas aritméticos
Congreso Internacional sobre Tendencias Actuales en el Estudio de la Lectura (TAELEC 2013)
-
The effect of external representations on compare word problems: Supporting mental model construction
Journal of Experimental Education, Vol. 81, Núm. 3, pp. 337-355
2012
-
Teacher-student interaction in joint word problem solving. The role of situational and mathematical knowledge in mainstream classrooms
Teaching and Teacher Education, Vol. 28, Núm. 8, pp. 1185-1195