SOCIOLOGÍA Y COMUNICACIÓN
Departamento
Universidad Pablo de Olavide
Sevilla, EspañaPublicaciones en colaboración con investigadores/as de Universidad Pablo de Olavide (27)
2024
-
A Co-Created Assessment Framework to Measure Inclusive Health and Wellbeing in a Vulnerable Context in the South of Europe
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 21, Núm. 4, pp. 510
-
Alerta Cannabis: A Tailored-Computer Web-Based Program for the Prevention of Cannabis Use in Adolescents: A Cluster-Randomized Controlled Trial Protocol
BMC Nursing, Vol. 23, Núm. 1
-
Beyond exit, voice, and loyalty: the role of urban resistance in a deprived neighborhood of Madrid
Journal of Housing and the Built Environment, Vol. 39, Núm. 1, pp. 253-276
2023
-
Adolescents and youths’ opinions about the factors associated with cannabis use: a qualitative study based on the I-Change model
BMC Nursing, Vol. 22, Núm. 1
-
Análisis sociológico de contexto para la innovación docente en grados de Ciencias Sociales
Procesos de enseñanza y aprendizaje en la sociedad actual (Dykinson), pp. 93-102
-
Differences in the risk of premature cancer mortality between natives and immigrants in Spain
European journal of public health, Vol. 33, Núm. 5, pp. 803-808
-
Exploring perceptions of alcohol consumption in unlicensed public places among individuals aged 40 and over: A qualitative study across socioeconomically diverse neighbourhoods in Madrid, Spain
Cogent Social Sciences, Vol. 9, Núm. 2
-
Factors influencing dietary inequalities among adolescents in Madrid and Bilbao: a qualitative research project
Gaceta Sanitaria, Vol. 37
-
Social Validity in Spain of the Mantente REAL Prevention Program for Early Adolescents: Social Validity of Mantente Real in Spain
Journal of Prevention, Vol. 44, Núm. 2, pp. 143-164
2022
-
Enfoque de formación en inteligencias múltiples para la adquisición de competencias clave
Educación global en contextos formativos (Dykinson), pp. 31-45
2021
-
A science mapping analysis of ‘marginality, stigmatization and social cohesion’ in WoS (1963–2019)
Quality and Quantity, Vol. 55, Núm. 1, pp. 275-293
-
Del modelo médico a la pasarela: mujeres, discapacidad e imaginarios sociales
Actas de Coordinación Sociosanitaria, pp. 28-43
-
Educational workshops for the development of socio‐ emotional competences: a study in contexts of social vulnerability
Accessibility of vulnerability Groups: from ICTS to Emotions (Dykinson), pp. 71-80
-
La estructura informal organizacional: los límites de la meritocracia en la carrera académica
Investigaciones feministas, Vol. 12, Núm. 2, pp. 331-342
-
Research on Individuals Aged One Hundred and Over: Protocol from the Sevilla and Castilla y León Centenarian Studies
International Journal of Qualitative Methods, Vol. 20
-
Trabajo académico, género y covid-19: ¿una tríada malavenida?
Estudios interdisciplinares de género (Thomson Reuters Aranzadi), pp. 515-530
2020
-
MOOC in Higher Education from the Students’ Perspective. A Sustainable Model?
Qualitative and Quantitative Models in Socio-Economic Systems and Social Work (Springer International Publishing), pp. 207-223
-
Talleres socioeducativos como herramienta de desarrollo humano en barrios vulnerables
Claves para la innovación pedagógica ante los nuevos retos: respuestas en la vanguardia de la práctica educativa
2018
-
Marginalidad: Nuevos paradigmas en los contextos educativos de vulnerabilidad social.
IV Congreso Virtual Internacional sobre Innovación Pedagógica y Praxis Educativa INNOVAGOGÍA 2018: libro de actas. 20, 21 y 22 de marzo 2018
-
María Luisa González, de la Universidad de Salamanca a ocupar cátedras en universidades extranjeras
La mujer en la historia de la universidad. Retos, compromiso y logros (Ediciones Universidad de Salamanca), pp. 217-229