Departamento
FILOLOGÍA INGLESA
Artículos (18) Publicaciones en las que ha participado algún/a investigador/a
2022
-
African American gothic and horror fiction: an interview with Maisha Wester
REDEN (2019): Revista Española de Estudios Norteamericanos, Vol. 3, Núm. 2, pp. 159-174
-
Comparison of the context provision and imagination elicitation approaches to learning emotional vocabulary
Language Teaching Research
-
Don Quixote as gamer?
Science Fiction Film and Television, Vol. 15, Núm. 2, pp. 193-217
-
English as a lingua franca and European identity - Parallelisms in their development
Journal of English as a Lingua Franca, Vol. 11, Núm. 1, pp. 25-41
-
Enhancing cognitive and emotional English learning: a didactic proposal
Human Review. International Humanities Review / Revista Internacional de Humanidades, Vol. 11
-
Introduction: The Waste Land: A Hundred Years Later
Revista Canaria de Estudios Ingleses, Núm. 85, pp. 11-17
-
La monstruosidad de Frankenstein y su criatura:: los límites de la empatía
Solaris: Textos de cine, Núm. 8
-
La popularidad de la Diana de Montemayor, de España a Inglaterra: la influencia literaria y política de Bartholomew Yong
Babel A.F.I.A.L.: Aspectos de filología inglesa y alemana, Núm. 31, pp. 121-144
-
La traza cervantina en los libros de caballerías ingleses: Moriomachia (1613) y Don Zara del Fogo (1656)
Anales cervantinos, Tomo 54, pp. 373-399
-
Las lágrimas de Rambo: el regreso del (al) infierno
1616: Anuario de la Sociedad Española de Literatura General y Comparada, Núm. 12, pp. 155-178
-
Memory and Writing: A Conversation with Norma Elía Cantú
ES Review. Spanish Journal of English Studies, Núm. 43, pp. 337-359
-
Paris’s Choice (1670) by Charles Davenant: A Seventeenth-Century Play Preserved in a University Manuscript Miscellany
Neophilologus, Vol. 106, Núm. 4, pp. 683-727
-
The impact of Horae Subsecivae on the EDD’s coverage of western words
English Today, Vol. 38, Núm. 4, pp. 213-222
-
Training priorities in primary education bilingual programmes in Spain
European Journal of Teacher Education, Vol. 45, Núm. 3, pp. 303-319
-
Una propuesta didáctica de aprendizaje cognitivo emocional del inglés
Human Review: International Humanities Review / Revista Internacional de Humanidades, Vol. 12, Núm. 3
-
“A Name That Recognises You”: Local Analysis of Semiotic Dynamics in Semi-Informal Markets in South Africa
Language Matters, Vol. 53, Núm. 3, pp. 112-132
-
“Tolling reminiscent bells”: The Waste Land One Hundred Years Later
Nexus, Núm. 2, pp. 34-41
-
“With Inviolable Voice”: Eliot’s Redeeming Word in The Waste Land
Revista Canaria de Estudios Ingleses, Núm. 85, pp. 111-130