Capítulos de Libro (17) Publicaciones en las que ha participado algún/a investigador/a

2012

  1. A COGNITIVE APPROACH TO SHORT STORY WRITING

    SHORT STORY THEORIES: A TWENTY-FIRST-CENTURY PERSPECTIVE (EDITIONS RODOPI B V), pp. 109-124

  2. Closing and opening of cultures

    Multiculturalism in Technology-Based Education: Case Studies on ICT-Supported Approaches (IGI Global), pp. 125-142

  3. Code-switching as a strategy of brevity in Sandra Cisneros' Woman hollering Creek and other stories

    Short Story Theories: A Twenty-First-Century Perspective (Rodopi), pp. 125-138

  4. Depicting Northern English Dialects through Spelling: a study based on the Salamanca Corpus

    Creation and Use of Historical English Corpora in Spain (Cambridge Scholars Publishing), pp. 433-462

  5. Desarrollos informáticos para la generación de entornos virtuales y personajes animados tridimensionales con fines docentes

    Ensino Superior, Inovação e qualidade na docência (Centro de Investigação e Intervenção Educativas), pp. 2403-2415

  6. Dorothea Brooke, o el reflejo inglés de Teresa de Ávila

    Institución Gran Duque de Alba 1962-2012:: 50 años de cultura abulense (Institución Gran Duque de Alba), pp. 319-330

  7. Experiencia de e-evaluación: grado en estudios ingleses y grado de ingeniería informática en sistemas de información

    Ensino Superior, Inovação e qualidade na docência (Centro de Investigação e Intervenção Educativas), pp. 4010-4026

  8. Inmersión en la poesía para niños en lengua inglesa: Una propuesta interdisciplinar desde el área de inglés

    Literatura infantil y juvenil e identidades (Asociación Nacional de Investigación de Literatura Infantil y Juvenil (ANILIJ)), pp. 365-372

  9. Intertextuality and collage in Barthelme's short fiction

    Short Story Theories: A Twenty-First-Century Perspective (Rodopi), pp. 249-269

  10. La importancia del feeback en la enseñanza de lengua inglesa en un entorno de aprendizaje online

    Actas del VII Congreso ACLES: Multilingüismo en los centros de lengua universitarios: evaluación, acreditación, calidad y política lingüística (Universidad de Granada), pp. 167-179

  11. Píldoras de aprendizaje como recursos digitales de apoyo a la docencia

    Ensino Superior, Inovação e qualidade na docência (Centro de Investigação e Intervenção Educativas), pp. 2391-2403

  12. Reflexión sobre la traducción fraseológica de la literatura inglesa: Interpretación del humor subversivo de Roald Dahl

    Literatura infantil y juvenil y diversidad cultural (Asociación Nacional de Investigación de Literatura Infantil y Juvenil (ANILIJ)), pp. 343-358

  13. Technology-based values teaching in secondary education

    Multiculturalism in Technology-Based Education: Case Studies on ICT-Supported Approaches (IGI Global), pp. 211-227

  14. Th'Monn, Twoman and T'felley: on the Definite Article in traditional Lancashire English

    Creation and Use of Historical English Corpora in Spain (Cambridge Scholars Publishing), pp. 403-432

  15. The short story: an ovweview of the history and evolution of the genre

    Short Story Theories: A Twenty-First-Century Perspective (Rodopi), pp. 1-24

  16. Towards an understanding of Joseph Wright's sources White Kennett's Parochial Antiquities (1695) and the English Dialect Dictionary

    MIDDLE AND MODERN ENGLISH CORPUS LINGUISTICS: A MULTI-DIMENSIONAL APPROACH (JOHN BENJAMINS B V PUBL), pp. 241-256

  17. Towards an understanding of joseph wright's sources white kennett's parochial antiquities (1695) and the english dialect dictionary

    Studies in Corpus Linguistics (John Benjamins Publishing Company), pp. 241-256