DIDÁCTICA, ORGANIZACIÓN Y MÉTODOS DE INVESTIGACIÓN
Departamento
Universidad de León
León, EspañaPublicaciones en colaboración con investigadores/as de Universidad de León (18)
2023
-
Alfabetización en datos para los docentes universitarios: necesidades formativas, escenarios didácticos y referencial de competencias.
Discurso de odio, desinformación e inclusión digital (Trea), pp. 153-161
-
HerStory: combating gender stereotypes by highlighting women's contribution to the history of societies
25th International Symposium on Computers in Education, SIIE 2023
-
Trends on Communication, Educational Assessment, Sustainable Development, Educational Innovation, Mechatronics and Learning Analytics at TEEM 2022
Lecture Notes in Educational Technology (Springer Science and Business Media Deutschland GmbH), pp. 699-716
-
Trends on Computational Thinking, Engineering Education, Technology in Medicine, Qualitative and Mixed Methods, Diversity in STEM, Lab-Based Education, Technology and Education, Gamification and Games for Learning and Smart Learning at TEEM 2022
Lecture Notes in Educational Technology (Springer Science and Business Media Deutschland GmbH), pp. 1-21
2022
-
Perceived Benefits of Future Teachers on the Usefulness of Virtual and Augmented Reality in the Teaching-Learning Process
Education Sciences, Vol. 12, Núm. 12
2021
-
VII Conferência Ibérica de Inovação na Educação com TIC: ieTIC2021: livro de resumos
Instituto Politécnico de Bragança
2019
-
Development and validation of a questionnaire to evaluate teacher training for inclusion: the CEFI-R
Aula abierta, Vol. 48, Núm. 2, pp. 229-238
-
Educación inclusiva: barreras y facilitadores para su desarrollo. Un estudio desde la percepción del profesorado.
Profesorado: Revista de curriculum y formación del profesorado, Vol. 23, Núm. 1, pp. 243-263
-
Evaluation in education and Guidance: Overview from international approaches
ACM International Conference Proceeding Series
2016
-
SNOLA: Spanish network of learning analytics
ACM International Conference Proceeding Series
2013
-
Adicción al móvil en alumnos de secundaria: efectos en la convivencia
EJIHPE: European Journal of Investigation in Health, Psychology and Education, Vol. 3, Núm. 3, pp. 215-225
-
Enhancing informal learning recognition through TRAILER project
CEUR Workshop Proceedings
-
Influence of immigrant students' communication skills on their teaching and learning process
3RD WORLD CONFERENCE ON LEARNING, TEACHING AND EDUCATIONAL LEADERSHIP
-
Teaching, Learning and inclusive education: the challenge of teachers' training for inclusion
3RD WORLD CONFERENCE ON LEARNING, TEACHING AND EDUCATIONAL LEADERSHIP
2012
-
Características y repercusiones del cuidado en la salud del cuidador principal de personas con enfermedad de Alzheimer y otros tipos de dependencia
Siglo Cero: Revista Española sobre Discapacidad Intelectual, Vol. 43, Núm. 241, pp. 108-109
-
¿Qué indicadores definen la inclusión?
Siglo Cero: Revista Española sobre Discapacidad Intelectual, Vol. 43, Núm. 241, pp. 115-116
2011
-
Aprendiendo de la diversidad: proyecto interuniversitario de evaluación de competencias
Primeras Jornadas de Innovación Docente en la Universidad de Salamanca
-
Necesidades educativas vinculadas al uso de las TIC's: El abuso en la utilización del teléfono móvil en población adolescente
Educación Especial y mundo digital: Actas del Congreso Internacional de Educación Especial y Mundo Digital