Publicaciones (82) Publicaciones en las que ha participado algún/a investigador/a

2015

  1. A PROPOSAL FOR AN INSTRUMENT VALIDATED TO EVALUATE ICT-SUPPORTED COLLABORATIVE LEARNING PROJECTS DEVELOPED AT SCHOOLS

    EDULEARN15: 7TH INTERNATIONAL CONFERENCE ON EDUCATION AND NEW LEARNING TECHNOLOGIES

  2. Afrontamiento de situaciones conflictivas en un grupo-clase de Educación Infantil. Una investigación cualitativa etnográfica

    RELAdEI: revista latinoamericana de educación infantil, Vol. 4, Núm. 1, pp. 245-270

  3. Analysis of classroom practices with an ICT resource in early childhood education

    Computers and Education, Vol. 86, pp. 43-54

  4. Assessment of the intercultural mentoring programme

    ACM International Conference Proceeding Series

  5. Behavioral intention of use of mobile technologies among pre-service teachers: Implementation of a technology adoption model based on TAM with the constructs of compatibility and resistance to change

    2015 International Symposium on Computers in Education, SIIE 2015

  6. Calidad de las tareas e interés de los recursos digitales en proyectos de trabajo colaborativo con TIC.: Estudio de casos en Castilla y León

    Etic@net: Revista científica electrónica de Educación y Comunicación en la Sociedad del Conocimiento, Vol. 15, Núm. 2, pp. 184-195

  7. Consideraciones finales sobre los distintos aspectos trabajados en los estudios de casos

    Proyectos de trabajo colaborativo con TIC (Síntesis), pp. 291-297

  8. DIFFICULTIES IN THE PROCESS OF INTEGRATING ICTS IN PROJECTS WITH COLLABORATIVE LEARNING METHODOLOGY

    EDULEARN15: 7TH INTERNATIONAL CONFERENCE ON EDUCATION AND NEW LEARNING TECHNOLOGIES

  9. Definition of a technological ecosystem for scientific knowledge management in a PhD Programme

    ACM International Conference Proceeding Series

  10. Descriptive Research in Music Therapy: Advantages & Disadvantages to Study the Professional Status in Spain

    Proceedings 1st International Workshop on Quantitative and Qualitative Music therapy Research. Barcelona, España.

  11. Developing a VLE to enable the innovative learning of english pronunciation

    ACM International Conference Proceeding Series

  12. Digital literacy and digital competences in the educational evaluation: USA and IEA contexts

    ACM International Conference Proceeding Series

  13. Diseño de un instrumento de evaluación de competencias informacionales en Educación Secundaria Obligatoria a través de la selección de indicadores clave

    Education in the knowledge society (EKS), Vol. 16, Núm. 3, pp. 124-143

  14. Diseño de un instrumento de evaluación en competencias informacionales en educación secundaria obligatoria a partir de indicadores clave

    Investigar con y para la sociedad

  15. Diseño de un recurso multimedia para favorecer la inclusión del alumnado inmigrante: Uniendo Culturas

    Recursos educativos innovadores en el contexto iberoamericano [Recurso electrónico] (Universidad de Alcalá), pp. 421-431

  16. Educación para el consumo

    Consumir sin consumirse: educación para el consumo (Pirámide), pp. 19-46

  17. Educational experience of collaborative work with mobile devices in Primary Education

    ACM International Conference Proceeding Series

  18. El punto de vista de los alumnos frente al de sus profesores sobre la materia "Educación para la ciudadanía"

    Papeles salmantinos de educación, Núm. 19, pp. 109-124

  19. Eliciting teachers’ practical knowledge through mentoring conversations in practicum settings: A propositional discourse analysis (PDA)

    Mentoring for Learning: Climbing the Mountain (Sense Publishers), pp. 47-78

  20. Envejecimiento activo y acceso a las tecnologías: Un estudio empírico evolutivo

    Comunicar: Revista Científica de Comunicación y Educación, Núm. 45, pp. 37-46