Departamento
DIDÁCTICA, ORGANIZACIÓN Y MÉTODOS DE INVESTIGACIÓN
Publicaciones (153) Publicaciones en las que ha participado algún/a investigador/a
2018
-
A MOOC on the science of climate change for primary and secondary teachers in Spanish
ACM International Conference Proceeding Series
-
A mixed methods research of pre-service teachers’ perceptions about the benefits of wiki-based tasks and discussion boards
Advances in Intelligent Systems and Computing
-
A pre-service teacher training programme about video games: Perceptions of knowledge about PEGI
ACM International Conference Proceeding Series
-
A research into the students' perceptions of technology and inclusive education
TEEM'18: Proceedings of the Sixth International Conference on Technological Ecosystems for Enhancing Multiculturality
-
A research on students' perceptions on a b-learningenglish environment to improve written skills
Multidisciplinary Perspectives on Human Capital and Information Technology Professionals (IGI Global), pp. 179-201
-
A robotics-based approach to foster programming skills and computational thinking: Pilot experience in the classroom of early childhood education
ACM International Conference Proceeding Series
-
Addressing suicide risk according to different healthcare professionals in Spain: A qualitative study
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 15, Núm. 10
-
Alumnado inmigrante en España tras la crisis económica: riesgos de exclusión y casos de éxito
Liderando investigación y prácticas inclusivas
-
Ampliación de metadatos educativos en el repositorio Gredos: Proyecto DIRED
Ecosistemas del Acceso Abierto (Universidad de Salamanca), pp. 181-196
-
Análisis de la percepción de estudiantes de educación sobre la inclusión en la Universidad
La Universidad, motor de cambio para la inclusión: actas del IV Congreso Internacional Universidad y Discapacidad
-
Análisis del impacto de la formación en inclusión en futuros maestros
Liderando investigación y prácticas inclusivas
-
Análisis psicométrico de una escala para evaluar las competencias específicas en tutoría y orientación educativa
Culture and Education, Cultura y Educación, Vol. 30, Núm. 1, pp. 52-70
-
Aportaciones político-educativas de las Escuelas de Segunda Oportunidad (E2C) en Europa. El éxito del fracaso
Educación e Inclusión: Aportes y perspectivas de la Educación Comparada para la Equidad
-
Assessment of Information Literacy and Its Relationship With Learning Outcomes
Global Implications of Emerging Technology Trends, pp. 1-18
-
Big data in education: Detection of ICT factors associated with school effectiveness with data mining techniques
ACM International Conference Proceeding Series
-
Building a theoretical framework for autism spectrum disorders screening instruments in Europe
Child and Adolescent Mental Health, Vol. 23, Núm. 4, pp. 359-367
-
Building, coding and programming 3D models via a visual programming environment
Quality and Quantity, Vol. 52, Núm. 6, pp. 2455-2468
-
CO-290. La evaluación como objeto de innovación. Una propuesta en educación superior
6th International Congress of Educational Sciences and Development: proceedings
-
CO-292. Uso seguro de internet en adolescentes españoles
6th International Congress of Educational Sciences and Development: proceedings
-
CO-439. Inclusión en educación superior a través de la tutoría entre compañeros
6th International Congress of Educational Sciences and Development: proceedings