Publicaciones (153) Publicaciones en las que ha participado algún/a investigador/a

2018

  1. A MOOC on the science of climate change for primary and secondary teachers in Spanish

    ACM International Conference Proceeding Series

  2. A mixed methods research of pre-service teachers’ perceptions about the benefits of wiki-based tasks and discussion boards

    Advances in Intelligent Systems and Computing

  3. A pre-service teacher training programme about video games: Perceptions of knowledge about PEGI

    ACM International Conference Proceeding Series

  4. A research into the students' perceptions of technology and inclusive education

    TEEM'18: Proceedings of the Sixth International Conference on Technological Ecosystems for Enhancing Multiculturality

  5. A research on students' perceptions on a b-learningenglish environment to improve written skills

    Multidisciplinary Perspectives on Human Capital and Information Technology Professionals (IGI Global), pp. 179-201

  6. A robotics-based approach to foster programming skills and computational thinking: Pilot experience in the classroom of early childhood education

    ACM International Conference Proceeding Series

  7. Addressing suicide risk according to different healthcare professionals in Spain: A qualitative study

    International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 15, Núm. 10

  8. Alumnado inmigrante en España tras la crisis económica: riesgos de exclusión y casos de éxito

    Liderando investigación y prácticas inclusivas

  9. Ampliación de metadatos educativos en el repositorio Gredos: Proyecto DIRED

    Ecosistemas del Acceso Abierto (Universidad de Salamanca), pp. 181-196

  10. Análisis de la percepción de estudiantes de educación sobre la inclusión en la Universidad

    La Universidad, motor de cambio para la inclusión: actas del IV Congreso Internacional Universidad y Discapacidad

  11. Análisis del impacto de la formación en inclusión en futuros maestros

    Liderando investigación y prácticas inclusivas

  12. Análisis psicométrico de una escala para evaluar las competencias específicas en tutoría y orientación educativa

    Culture and Education, Cultura y Educación, Vol. 30, Núm. 1, pp. 52-70

  13. Aportaciones político-educativas de las Escuelas de Segunda Oportunidad (E2C) en Europa. El éxito del fracaso

    Educación e Inclusión: Aportes y perspectivas de la Educación Comparada para la Equidad

  14. Assessment of Information Literacy and Its Relationship With Learning Outcomes

    Global Implications of Emerging Technology Trends, pp. 1-18

  15. Big data in education: Detection of ICT factors associated with school effectiveness with data mining techniques

    ACM International Conference Proceeding Series

  16. Building a theoretical framework for autism spectrum disorders screening instruments in Europe

    Child and Adolescent Mental Health, Vol. 23, Núm. 4, pp. 359-367

  17. Building, coding and programming 3D models via a visual programming environment

    Quality and Quantity, Vol. 52, Núm. 6, pp. 2455-2468

  18. CO-290. La evaluación como objeto de innovación. Una propuesta en educación superior

    6th International Congress of Educational Sciences and Development: proceedings

  19. CO-292. Uso seguro de internet en adolescentes españoles

    6th International Congress of Educational Sciences and Development: proceedings

  20. CO-439. Inclusión en educación superior a través de la tutoría entre compañeros

    6th International Congress of Educational Sciences and Development: proceedings