Fachbereich
DIDÁCTICA, ORGANIZACIÓN Y MÉTODOS DE INVESTIGACIÓN
Publikationen (82) Publikationen, an denen Forscher/innen teilgenommen haben
2015
-
A PROPOSAL FOR AN INSTRUMENT VALIDATED TO EVALUATE ICT-SUPPORTED COLLABORATIVE LEARNING PROJECTS DEVELOPED AT SCHOOLS
EDULEARN15: 7TH INTERNATIONAL CONFERENCE ON EDUCATION AND NEW LEARNING TECHNOLOGIES
-
Afrontamiento de situaciones conflictivas en un grupo-clase de Educación Infantil. Una investigación cualitativa etnográfica
RELAdEI: revista latinoamericana de educación infantil, Vol. 4, Núm. 1, pp. 245-270
-
Analysis of classroom practices with an ICT resource in early childhood education
Computers and Education, Vol. 86, pp. 43-54
-
Assessment of the intercultural mentoring programme
ACM International Conference Proceeding Series
-
Behavioral intention of use of mobile technologies among pre-service teachers: Implementation of a technology adoption model based on TAM with the constructs of compatibility and resistance to change
2015 International Symposium on Computers in Education, SIIE 2015
-
Calidad de las tareas e interés de los recursos digitales en proyectos de trabajo colaborativo con TIC.: Estudio de casos en Castilla y León
Etic@net: Revista científica electrónica de Educación y Comunicación en la Sociedad del Conocimiento, Vol. 15, Núm. 2, pp. 184-195
-
Consideraciones finales sobre los distintos aspectos trabajados en los estudios de casos
Proyectos de trabajo colaborativo con TIC (Síntesis), pp. 291-297
-
DIFFICULTIES IN THE PROCESS OF INTEGRATING ICTS IN PROJECTS WITH COLLABORATIVE LEARNING METHODOLOGY
EDULEARN15: 7TH INTERNATIONAL CONFERENCE ON EDUCATION AND NEW LEARNING TECHNOLOGIES
-
Definition of a technological ecosystem for scientific knowledge management in a PhD Programme
ACM International Conference Proceeding Series
-
Descriptive Research in Music Therapy: Advantages & Disadvantages to Study the Professional Status in Spain
Proceedings 1st International Workshop on Quantitative and Qualitative Music therapy Research. Barcelona, España.
-
Developing a VLE to enable the innovative learning of english pronunciation
ACM International Conference Proceeding Series
-
Digital literacy and digital competences in the educational evaluation: USA and IEA contexts
ACM International Conference Proceeding Series
-
Diseño de un instrumento de evaluación de competencias informacionales en Educación Secundaria Obligatoria a través de la selección de indicadores clave
Education in the knowledge society (EKS), Vol. 16, Núm. 3, pp. 124-143
-
Diseño de un instrumento de evaluación en competencias informacionales en educación secundaria obligatoria a partir de indicadores clave
Investigar con y para la sociedad
-
Diseño de un recurso multimedia para favorecer la inclusión del alumnado inmigrante: Uniendo Culturas
Recursos educativos innovadores en el contexto iberoamericano [Recurso electrónico] (Universidad de Alcalá), pp. 421-431
-
Educación para el consumo
Consumir sin consumirse: educación para el consumo (Pirámide), pp. 19-46
-
Educational experience of collaborative work with mobile devices in Primary Education
ACM International Conference Proceeding Series
-
El punto de vista de los alumnos frente al de sus profesores sobre la materia "Educación para la ciudadanía"
Papeles salmantinos de educación, Núm. 19, pp. 109-124
-
Eliciting teachers’ practical knowledge through mentoring conversations in practicum settings: A propositional discourse analysis (PDA)
Mentoring for Learning: Climbing the Mountain (Sense Publishers), pp. 47-78
-
Envejecimiento activo y acceso a las tecnologías: Un estudio empírico evolutivo
Comunicar: Revista Científica de Comunicación y Educación, Núm. 45, pp. 37-46