PSICOLOGÍA BÁSICA, PSICOBIOLOGÍA Y METODOLOGÍA DE LAS CIENCIAS DEL COMPORTAMIENTO
Departamento
Universidad de Oviedo
Oviedo, EspañaPublicaciones en colaboración con investigadores/as de Universidad de Oviedo (20)
2023
-
Challenges of Higher Education in Turbulent Environments
Sustainability (Switzerland)
-
Struggling with L2 alphabet: The role of proficiency in orthographic learning
Quarterly Journal of Experimental Psychology, Vol. 76, Núm. 12, pp. 2760-2778
2022
-
La lectura en el cerebro
Tendencias actuales en la investigación en lenguaje escrito y sordera (Ediciones Universidad de Salamanca), pp. 47-61
-
Musculoskeletal Diseases and Disorders in the Upper Limbs and Health Work-Related Quality of Life in Spanish Sign Language Interpreters and Guide-Interpreters
International journal of environmental research and public health, Vol. 19, Núm. 15
-
NEUROBIOLOGY OF THE LINGUISTIC FUNCTION: A REVIEW AND IMPLICATIONS FOR APHASIC REHABILITATION
Psychology, Journal of the Higher School of Economics, Vol. 19, Núm. 4, pp. 684-702
2021
-
A didactic unit for the evaluation of the use of assistive technology for access to computers in occupational therapy
Medicine, Vol. 100, Núm. 46, pp. e27866
-
Psychometric Properties of the Spanish Version of Psychosocial Impact of Assistive Devices Scale in a Large Sample of People With Neuromuscular, Neurological, or Hearing Disabilities
Frontiers in Psychology, Vol. 12
-
Psychosocial impact of assistive devices and other technologies on deaf and hard of hearing people
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 18, Núm. 14
2020
-
Neurophysiological correlates of top-down phonological and semantic influence during the orthographic processing of novel visual word-forms
Brain Sciences, Vol. 10, Núm. 10, pp. 1-19
-
Rapid acquisition of novel written word-forms: ERP evidence
Behavioral and Brain Functions, Vol. 16, Núm. 1
2019
-
Novel Word Learning: Event-Related Brain Potentials Reflect Pure Lexical and Task-Related Effects
Frontiers in Human Neuroscience, Vol. 13
-
Propuesta de Innovación docente para el aprendizaje Interdisciplinar sobre Diseño para todas las personas entre estudiantes de los Grados de Odontología y de Terapia Ocupacional de diferentes Universidades españolas
IN-RED 2019: V Congreso de Innovación Educativa y Docencia en Red
2018
-
Brain electrical signatures of the novel word lexicalization
Psychology, Journal of the Higher School of Economics, Vol. 15, Núm. 2, pp. 246-256
-
Brain signatures of new (pseudo-) words: Visual repetition in associative and non-associative contexts
Frontiers in Human Neuroscience, Vol. 12
-
Comparación de Dos Sistemas de Puntuación de la Fluidez Verbal Mediante el Modelo de Escalas de Calificación
Actualidades en Psicología, Vol. 32, Núm. 124, pp. 65-74
2016
-
Revisión del modelo para evaluar la calidad de los tests utilizados en España
Papeles del psicólogo, Vol. 37, Núm. 3, pp. 192-197
2015
-
Repeated Exposure to “meaningless” Pseudowords Modulates LPC, but Not N(FN)400
Brain Topography, Vol. 28, Núm. 6, pp. 838-851
-
The motor-semantic meanings of verbs generated by Parkinson's disease patients on/off dopamine medication in a verbal fluency task
Journal of Neurolinguistics, Vol. 36, pp. 72-78
2000
-
Un modelo para evaluar la calidad de los test utilizados en España
Papeles del psicólogo, Núm. 77
1999
-
Test Use in Spain, Portugal and Latin American Countries
European Journal of Psychological Assessment, Vol. 15, Núm. 2, pp. 151-157