EDUCACIÓN
Doktorandenschule
Universidade de Santiago de Compostela
Santiago de Compostela, EspañaPublikationen in Zusammenarbeit mit Forschern von Universidade de Santiago de Compostela (27)
2024
-
Influencia de las tecnologías de la información y la comunicación en la actividad física en educación primaria. Una revisión sistemática
Educar, Vol. 60, Núm. 1, pp. 271-285
2023
-
An effort to reduce chest compression pauses during automated external defibrillator use among laypeople: A randomized partially blinded controlled trial
Resuscitation Plus, Vol. 14
-
Influence of physical activity on behavior and conduct in students with autism spectrum disorder in primary education: a systematic review
Revista Portuguesa de Educacao, Vol. 36, Núm. 1
2022
-
Knowing how to share and to protect oneself: key factors on digital cybercritical education for children
El profesional de la información, Vol. 31, Núm. 6
-
SPANISH RESEARCH ON MATHEMATICS EDUCATION
Proceedings of the International Group for the Psychology of Mathematics Education
2021
-
Contravalores del ethos digital percibidos por futuros formadores
Comunicar: Revista Científica de Comunicación y Educación, Núm. 69, pp. 57-67
-
Infancia segura: ahogamiento infantil y su prevención
Congreso Mundial sobre Infancia y Adolescencia
-
Instruments to assess physical activity in primary education students with autism spectrum disorder: A systematic review
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 18, Núm. 9
-
KIDS SAVE LIVES in schools: cross-sectional survey of schoolteachers
European Journal of Pediatrics, Vol. 180, Núm. 7, pp. 2213-2221
-
La educación social en la escuela: un análisis de la formación universitaria
La educación en red. Realidades diversas, horizontes comunes.: XVII Congreso Nacional y IX Iberoamericano de Pedagogía. Libro de actas
2020
-
Knowledge and attitudes on first aid and basic life support of Primary and Preschool teachers and parents
Anales de Pediatria, Vol. 92, Núm. 5, pp. 268-276
-
School teachers should know how and teach to save lives to the kids. The inclusion of basic life support training in university degrees whose aim is to train teachers. BLS mandatory in school & university
Anales de Pediatria
2019
-
An attempt to identify the issues underlying the lack of consistent conceptualisations in the field of student mathematics-related beliefs
PLoS ONE, Vol. 14, Núm. 11
-
Improvement on social representation of climate change through a knowledge-based MOOC in Spanish
Sustainability (Switzerland), Vol. 11, Núm. 22
-
La pupilometría en el socorrismo acuático profesional: la vigilancia como factor determinante del ahogamiento
Retos: nuevas tendencias en educación física, deporte y recreación, Núm. 36, pp. 571-577
-
Los riesgos en la práctica de actividades en la naturaleza: la accidentabilidad en las prácticas deportivas y medidas preventivas
Retos: nuevas tendencias en educación física, deporte y recreación, Núm. 36, pp. 618-624
-
What biomechanical factors are more important in compression depth for children lifesavers? A randomized crossover study
American Journal of Emergency Medicine, Vol. 37, Núm. 1, pp. 100-108
2018
-
Down syndrome people capable of learning and performing foreign body airway obstruction treatment algorithm
American Journal of Emergency Medicine
2017
-
Análisis descriptivo y comparativo de los saques de esquina. UEFA Euro 2012
Revista Andaluza de Medicina del Deporte, Vol. 10, Núm. 3, pp. 95-99
-
Benefits of visual feedback on cardiopulmonary resuscitation training: A non-randomised manikin study with bystanders
Hong Kong Journal of Emergency Medicine, Vol. 24, Núm. 3, pp. 115-122