Publicaciones (42) Publicaciones en las que ha participado algún/a investigador/a

2022

  1. "Me Contradigo / Yo me Transformo": the multiplicity of selves and the transgression of the Motomami idiolect

    45th AEDEAN Conference: Facultad de Filosofía y Letras Universidad de Extremadura, november 16,18 2022 Cáceres

  2. "No soy un estereotipo": reflexión sobre y creación de buenos modelos

    El videojuego como recurso pedagógico (Secretaría General Técnica. Centro de Publicaciones. Ministerio de Educación y Formación Profesional), pp. 112-126

  3. "What a blessing to be Earth loving Earth": the Anthropocene reviewed and John Green's search for personal meaning in an unstable world

    45th AEDEAN Conference: Facultad de Filosofía y Letras Universidad de Extremadura, november 16,18 2022 Cáceres

  4. "Your sisters are behind you": an exploration of queer communities' as both vulnerable and hospitable spaces in Tom Macrae's "Everybody's Talking about Jamie" (2017)

    45th AEDEAN Conference: Facultad de Filosofía y Letras Universidad de Extremadura, november 16,18 2022 Cáceres

  5. A Multimodal Approach to Challenging Gender Stereotypes in Children’ s Picture Books

    Nexus, Núm. 1, pp. 58-60

  6. Asexual Masculinities in U.S. Post-Millennial Media:The Big Bang Theory and Dexter. Petra Filipová

    Nexus, Núm. 2, pp. 86-87

  7. Asistente-Lectura-Fácil-INICO: una aplicaciónde ayuda para la adaptación a lectura fácil

    Transformación digital para una educación inclusiva: libro de actas, 20, 21 y 22 de octubre de 2021

  8. Book Review:Bruce, Ian. 2020. Expressing Critical Thinking through Literary Texts.

    LFE: Revista de lenguas para fines específicos, Vol. 28, Núm. 1, pp. 267-271

  9. Cartographies of inclusion/exclusion and contested belongings in Raquel Cepeda's "Bird of Paradise: How I became a Latina"

    45th AEDEAN Conference: Facultad de Filosofía y Letras Universidad de Extremadura, november 16,18 2022 Cáceres

  10. Charting the streets of Washington, D.C.: urban inhospitality in Edward P. Jones's "Lost in the City"

    45th AEDEAN Conference: Facultad de Filosofía y Letras Universidad de Extremadura, november 16,18 2022 Cáceres

  11. Comparison of the context provision and imagination elicitation approaches to learning emotional vocabulary

    Language Teaching Research

  12. Conceptualizing migration in multimodal narratives for children

    45th AEDEAN Conference: Facultad de Filosofía y Letras Universidad de Extremadura, november 16,18 2022 Cáceres

  13. Diccionario de lugares utópicos

    Sílex Ediciones

  14. El Quijote Transnacional -- (Round table)

    45th AEDEAN Conference: Facultad de Filosofía y Letras Universidad de Extremadura, november 16,18 2022 Cáceres

  15. El Quijote posmoderno. Un acercamiento transnacional y transmedial

    Au-delà du pied de la lettre: Estudios en homenaje a Montserrat Cots (Kadmos), pp. 149-182

  16. Enregisterment and the nineteenth-century representation of South-Western speech: two examples (paper)

    45th AEDEAN Conference: Facultad de Filosofía y Letras Universidad de Extremadura, november 16,18 2022 Cáceres

  17. Gendered subjectivities and the fantastic in Brandon Sanderson's "The Stormlight Archive"

    45th AEDEAN Conference: Facultad de Filosofía y Letras Universidad de Extremadura, november 16,18 2022 Cáceres

  18. Ideational construal of male challenging gender identities in children's picture books

    A multimodal approach to challenging gender stereotypes in children's picture books (Routledge/Taylor & Francis Group), pp. 42-68

  19. Innovación en la enseñanza de la lengua inglesa: inclusión de Objetivos de Desarrollo Sostenible

    Los ODS: avanzando hacia una educación sostenible : modelos y experiencias en el Máster en Profesor de Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanzas de Idiomas (Ediciones Universidad de Salamanca), pp. 269-278

  20. Introduction: The Waste Land: A Hundred Years Later

    Revista Canaria de Estudios Ingleses, Núm. 85, pp. 11-17