Discapacidades intelectuaisparadigma de recursos e calidade de vida
ISSN: 1698-5966
Año de publicación: 2009
Título del ejemplar: Novas tecnoloxías e discapacidade
Número: 13
Páginas: 63-72
Tipo: Artículo
Otras publicaciones en: Maremagnum: publicación galega sobre os trastornos do espectro autista
Resumen
A integración educativa estivo dirixida á incorporación dos alumnos con necesidades educativas especiais no marco da escola común. Esta experiencia, de hai máis de 30 anos, reoriéntase á educación inclusiva, recoñecendo a atención a múltiples variables ambientais en contraposición ás formulacións que se centraban soamente en problemas ou discapacidades dos alumnos. Nace así a educación inclusiva, que vai parella da propia sociedade inclusiva, que supón cambiar o sistema e prácticas educativas e de atención social tradicionais, poñendo o acento nos propios alumnos e persoas adultas con necesidades especiais. En todo este proceso é importante definir a discapacidade intelectual, acorde co modelo teórico do ano 2002; planificar apoios e procesos de inclusión; avaliar a ravés da escala SIS a intensidade dos aopios e a calidade de vida e; desenvolver plans individuais de aopio centrados na persoa.