Publicacións (152) Publicacións nas que participase algún/ha investigador/a

2024

  1. Enseñando los ecosistemas a través del puzzle como técnica de aprendizaje cooperativo

    31 Encuentros Internacionales de Didáctica de las Ciencias Experimentales: Hacia una educación científica alineada con la Agenda 2030

  2. Estimating the Competence of Preservice Primary Teachers to Use Inquiry and Their Willingness to Apply It in the Classroom

    International Journal of Science and Mathematics Education, Vol. 22, Núm. 3, pp. 469-490

  3. Evaluación de una App educativa basada en procesos indagatorios

    31 Encuentros Internacionales de Didáctica de las Ciencias Experimentales: Hacia una educación científica alineada con la Agenda 2030

  4. Explorando las ideas previas de futuros docentes de Educación Primaria sobre el ciclo biogeoquímico del nitrógeno

    31 Encuentros Internacionales de Didáctica de las Ciencias Experimentales: Hacia una educación científica alineada con la Agenda 2030

  5. Flipped learning in a molecular biology course: pre-service teachers’ performance and perceptions

    Journal of Turkish Science Education, Vol. 21, Núm. 2, pp. 232-253

  6. Improvement of attitudes and skills using a MOOC about the basic science of climate change

    Humanities and Social Sciences Communications, Vol. 11, Núm. 1

  7. Is It Possible to Apply Inquiry in the First Level of Primary School without Hindering the Acquisition of Scientific Competencies? Perspectives of Pupils and Their Pre-Service Teacher

    Education Sciences, Vol. 14, Núm. 1

  8. Phylogenomics, divergence times and notes of orders in Basidiomycota

    Fungal Diversity, Vol. 126, Núm. 1, pp. 127-406

  9. Proyecto Impactos climáticos en la educación y medidas de adaptación basadas en la naturaleza en la educación. EduHeat

    31 Encuentros Internacionales de Didáctica de las Ciencias Experimentales: Hacia una educación científica alineada con la Agenda 2030

  10. Resurrection of two endemic Cape species of Helichrysum (Asteraceae, Gnaphalieae) from amongst the arid-adapted annual lineages

    South African Journal of Botany, Vol. 170, pp. 417-424

  11. Stereodiscus pseudotrivialis (Russulales, Basidiomycota), a new species from the Patagonian Andes of Argentina

    Phytotaxa, Vol. 636, Núm. 2, pp. 152-162

  12. The genus Peniophora (Russulales, Basidiomycota) from Patagonia revisited

    Mycological Progress, Vol. 23, Núm. 1

2023

  1. An Example of the Conservation of Wood Decay Fungi: The New Research Culture Collection of Corticioid and Polyporoid Strains of the University of Salamanca (Spain)

    Forests, Vol. 14, Núm. 10

  2. Branch architecture in relation to canopy positions in three Mediterranean oaks

    Oecologia, Vol. 201, Núm. 4, pp. 915-927

  3. Deep phylogeographic splits and limited mixing by sea surface currents govern genetic population structure in the mangrove genus Lumnitzera (Combretaceae) across the Indonesian Archipelago

    Journal of Systematics and Evolution, Vol. 61, Núm. 2, pp. 299-314

  4. Flora endémica ibérico-balear presente en Castilla y León

    Colecciones científicas: patrimonio natural y cultural único para la investigación presente y futura: IV Simposio de la Sociedad Botánica Española (Universidad de León), pp. 52

  5. Global consortium for the classification of fungi and fungus-like taxa

    Mycosphere, Vol. 14, Núm. 1, pp. 1960-2012

  6. Hydnum pallidum Raddi, the Correct Name for H. albidum Peck in the Sense of European Authors and the Recently Described H. reginae Kibby, Liimat. & Niskanen

    Journal of Fungi, Vol. 9, Núm. 12

  7. La competencia digital docente en los maestros en formación: autoconstrucción de materiales digitales

    Bordón: Revista de pedagogía, Vol. 75, Núm. 4, pp. 135-150

  8. La importancia de las muestras conservadas en herbarios para la ejecución de proyectos de investigación: sistemática y evolución de "Helichrysum",un género hiperdiverso y de amplia distribución, como caso de estudio

    Colecciones científicas: patrimonio natural y cultural único para la investigación presente y futura: IV Simposio de la Sociedad Botánica Española (Universidad de León), pp. 74