BIOCONS
BIODIVERSIDAD, SISTEMÁTICA Y CONSERVACIÓN DE PLANTAS VASCULARES Y HONGOS
Publicacións (152) Publicacións nas que participase algún/ha investigador/a
2024
-
Enseñando los ecosistemas a través del puzzle como técnica de aprendizaje cooperativo
31 Encuentros Internacionales de Didáctica de las Ciencias Experimentales: Hacia una educación científica alineada con la Agenda 2030
-
Estimating the Competence of Preservice Primary Teachers to Use Inquiry and Their Willingness to Apply It in the Classroom
International Journal of Science and Mathematics Education, Vol. 22, Núm. 3, pp. 469-490
-
Evaluación de una App educativa basada en procesos indagatorios
31 Encuentros Internacionales de Didáctica de las Ciencias Experimentales: Hacia una educación científica alineada con la Agenda 2030
-
Explorando las ideas previas de futuros docentes de Educación Primaria sobre el ciclo biogeoquímico del nitrógeno
31 Encuentros Internacionales de Didáctica de las Ciencias Experimentales: Hacia una educación científica alineada con la Agenda 2030
-
Flipped learning in a molecular biology course: pre-service teachers’ performance and perceptions
Journal of Turkish Science Education, Vol. 21, Núm. 2, pp. 232-253
-
Improvement of attitudes and skills using a MOOC about the basic science of climate change
Humanities and Social Sciences Communications, Vol. 11, Núm. 1
-
Is It Possible to Apply Inquiry in the First Level of Primary School without Hindering the Acquisition of Scientific Competencies? Perspectives of Pupils and Their Pre-Service Teacher
Education Sciences, Vol. 14, Núm. 1
-
Phylogenomics, divergence times and notes of orders in Basidiomycota
Fungal Diversity, Vol. 126, Núm. 1, pp. 127-406
-
Proyecto Impactos climáticos en la educación y medidas de adaptación basadas en la naturaleza en la educación. EduHeat
31 Encuentros Internacionales de Didáctica de las Ciencias Experimentales: Hacia una educación científica alineada con la Agenda 2030
-
Resurrection of two endemic Cape species of Helichrysum (Asteraceae, Gnaphalieae) from amongst the arid-adapted annual lineages
South African Journal of Botany, Vol. 170, pp. 417-424
-
Stereodiscus pseudotrivialis (Russulales, Basidiomycota), a new species from the Patagonian Andes of Argentina
Phytotaxa, Vol. 636, Núm. 2, pp. 152-162
-
The genus Peniophora (Russulales, Basidiomycota) from Patagonia revisited
Mycological Progress, Vol. 23, Núm. 1
2023
-
An Example of the Conservation of Wood Decay Fungi: The New Research Culture Collection of Corticioid and Polyporoid Strains of the University of Salamanca (Spain)
Forests, Vol. 14, Núm. 10
-
Branch architecture in relation to canopy positions in three Mediterranean oaks
Oecologia, Vol. 201, Núm. 4, pp. 915-927
-
Deep phylogeographic splits and limited mixing by sea surface currents govern genetic population structure in the mangrove genus Lumnitzera (Combretaceae) across the Indonesian Archipelago
Journal of Systematics and Evolution, Vol. 61, Núm. 2, pp. 299-314
-
Flora endémica ibérico-balear presente en Castilla y León
Colecciones científicas: patrimonio natural y cultural único para la investigación presente y futura: IV Simposio de la Sociedad Botánica Española (Universidad de León), pp. 52
-
Global consortium for the classification of fungi and fungus-like taxa
Mycosphere, Vol. 14, Núm. 1, pp. 1960-2012
-
Hydnum pallidum Raddi, the Correct Name for H. albidum Peck in the Sense of European Authors and the Recently Described H. reginae Kibby, Liimat. & Niskanen
Journal of Fungi, Vol. 9, Núm. 12
-
La competencia digital docente en los maestros en formación: autoconstrucción de materiales digitales
Bordón: Revista de pedagogía, Vol. 75, Núm. 4, pp. 135-150
-
La importancia de las muestras conservadas en herbarios para la ejecución de proyectos de investigación: sistemática y evolución de "Helichrysum",un género hiperdiverso y de amplia distribución, como caso de estudio
Colecciones científicas: patrimonio natural y cultural único para la investigación presente y futura: IV Simposio de la Sociedad Botánica Española (Universidad de León), pp. 74