Ana María
Pinto Llorente
Profesora Titular de Universidad
Publications dans lesquelles il/elle collabore avec Ana María Pinto Llorente (19)
2023
-
Realidad virtual y su efectividad en el aula de clases: un proyecto de Innovación educativa.
9º Congreso Internacional de Innovación Educativa-CIIE
2021
-
Enseñanzas de la aplicación de la realidad virtual en la educación en época de pandemia
Retos de la educación post-pandemia: Libro de actas: II Conferencia Internacional de Investigación en Educación
2020
-
Efficiency in the application of virtual reality in the teaching processes to generate competences in the university environment
ACM International Conference Proceeding Series
-
Identification of characteristics and functionalities for the design of an academic analytics model for Higher Education
ACM International Conference Proceeding Series
2018
-
Building, coding and programming 3D models via a visual programming environment
Quality and Quantity, Vol. 52, Núm. 6, pp. 2455-2468
-
La percepción de los docentes de Bachillerato sobre un proyecto de aprendizaje-servicio. Un estudio de caso
Revista electrónica interuniversitaria de formación del profesorado, Vol. 21, Núm. 2, pp. 65-78
-
Reflexiones en torno a una didáctica de la edad prenatal
Educación prenatal y pedagogía prenatal: nuevas perspectivas para la investigación, la enseñanza y la formación (REDIPE, Red Iberoamericana de Pedagogía), pp. 155-185
2017
-
A proposal of indicators for assessing the digital competence of 12 year olds: a model adapted from DIGCOM 2.0
Search and research [Recurso electrónico]: teacher education for contemporary contexts
-
Diagnostic assessment of the conceptual knowledge of technology in future teachers of Early Childhood Education
Search and research [Recurso electrónico]: teacher education for contemporary contexts
-
La modalidad semipresencial y la pronunciación de la lengua inglesa: resultados de un modelo apoyado con TIC
RED: revista de educación a distancia, Núm. 52
-
Pre-service teachers' perspectives on their experience in a school-based Practicum: a mixed methods approach
Search and research [Recurso electrónico]: teacher education for contemporary contexts
-
Students’ perceptions and attitudes towards asynchronous technological tools in blended-learning training to improve grammatical competence in English as a second language
Computers in Human Behavior, Vol. 72, pp. 632-643
2016
-
Developing computational thinking via the visual programming tool: Lego education wedo
ACM International Conference Proceeding Series
-
How wiki-based tasks, and forums favor university students' writing skills and promote collaborative autonomy
ACM International Conference Proceeding Series
-
The use of online quizzes for continuous assessment and self-Assessment of second-language learners
ACM International Conference Proceeding Series
-
¿qué características psicológicas valoran los estudiantes universitarios de sus profesores?
RIDU, Vol. 10, Núm. 2, pp. 2-16
2015
-
Evaluación del profesor universitario: ¿a mayor categoría profesional mejor profesor?
Education in the knowledge society (EKS), Vol. 16, Núm. 3, pp. 106-123
2014
-
Percepción de los alumnos de Educación Primaria de la Universidad de Salamanca sobre su competencia digital
Edutec: Revista electrónica de tecnología educativa, Núm. 48
2013
-
Educación Social 2.0
Papeles salmantinos de educación, Núm. 17, pp. 161-179