Gabriela
Torregrosa Benavent
Profesora Asociada
Publicaciones en las que colabora con Gabriela Torregrosa Benavent (13)
2022
-
Raising awareness of the comprehensibility of the miranda rights language in an english for law enforcement course
Políticas para una educación inclusiva, equitativa y de calidad: una visión desde España, Portugal e Iberoamérica : homenaje al profesor Dr. José M.ª Hernández Díaz (Ediciones Universidad de Salamanca), pp. 145-153
2019
-
Innovaciones metodológicas para la enseñanza de la lengua extranjera en la Escuela Nacional de Policía de Ávila
Investigar el pasado para entender el presente: Homenaje al profesor Carmelo Luis López (Diputación de Ávila), pp. 637-653
2018
-
The police report as a genre in an ESP (English for Law Enforcement) curriculum
Languages at the crossroads: training, accreditation and context of use
2017
-
Revisión de los servicios de interpretación en el ámbito policial en la ciudad de Ávila
Superando límites en traducción e interpretación en los servicios públicos: [recurso electrónico]
2016
-
Incorporating Problem- Oriented Policing Methodologies into the Syllabus of an English for Law Enforcement Course
Beyond the universe of languages for specific purposes: the 21st century perspective (Alcalá de Henares : Servicio de Publicaciones de la Universidad de Alcalá, 2016), pp. 49-52
-
Incorporating problem-oriented policing methodologies into the syllabus of an English for law enforcement course
Encuentro: revista de investigación e innovación en la clase de idiomas, Núm. 25, pp. 118-123
2015
-
La ciudad de Ávila como reflejo de santa Teresa de Jesús en cinco escritoras de habla inglesa
La Institución Gran Duque de Alba a Santa Teresa de Jesús en el V centenario de su nacimiento (Institución Gran Duque de Alba), pp. 433-446
2012
-
Assessment: a challenge for ESP practitioners
Aula: Revista de Pedagogía de la Universidad de Salamanca, Núm. 18, pp. 21-27
-
Dorothea Brooke, o el reflejo inglés de Teresa de Ávila
Institución Gran Duque de Alba 1962-2012:: 50 años de cultura abulense (Institución Gran Duque de Alba), pp. 319-330
2011
-
Authentic materials in the ESP classroom
English for international and intercultural communication: research, innovation and employability across educational curricula : 1st International Conference, 3-4 June, 2011, Faculty of Arts, University of Zaragoza (Prensas de la Universidad de Zaragoza), pp. 65-66
-
ESP testing and assessment
English for international and intercultural communication: research, innovation and employability across educational curricula : 1st International Conference, 3-4 June, 2011, Faculty of Arts, University of Zaragoza (Prensas de la Universidad de Zaragoza), pp. 51-52
-
Use of authentic materials in the ESP classroom
Encuentro: revista de investigación e innovación en la clase de idiomas, Núm. 20, pp. 89-94
2010
-
Multiple intelligences and English language teaching
Linguistic tools for teachers of English: towards a bilingual education (Ediciones Universidad de Salamanca), pp. 25-34