
Judith
Martín Lucas
Profesora Ayudante Doctora
Publications (56)
2023
-
Daily Life of Elderly: An Approach to the Use of Gerontechnology
Lecture Notes in Educational Technology (Springer Science and Business Media Deutschland GmbH), pp. 509-515
-
Identity profile of young people experiencing a sense of risk on the internet: A data mining application of decision tree with CHAID algorithm
Computers and Education, Vol. 197
-
Knowledge-building in an environment mediated by digital technology: A case study in higher education
Education and Information Technologies, Vol. 28, Núm. 3, pp. 3267-3287
-
La (des-re) conexión con la naturaleza y la tecnología como fenómenos educativos. ¿Qué nos hace más humanos?
Educación: encuentros y desencuentros (UJA Editorial), pp. 178-182
-
Technology and Teaching Space: A Pedagogical Approach to the Classroom of the Future
Lecture Notes in Educational Technology (Springer Science and Business Media Deutschland GmbH), pp. 499-508
-
Trends on Computational Thinking, Engineering Education, Technology in Medicine, Qualitative and Mixed Methods, Diversity in STEM, Lab-Based Education, Technology and Education, Gamification and Games for Learning and Smart Learning at TEEM 2022
Lecture Notes in Educational Technology (Springer Science and Business Media Deutschland GmbH), pp. 1-21
2022
-
Digital Natives or Digital Castaways? Processes of Constructing and Reconstructing Young People’s Digital Identity and Their Educational Implications
Identity in a Hyperconnected Society: Risks and Educative Proposals (Springer International Publishing), pp. 15-32
-
Juventud onlife. Estudio sobre el perfil de uso y comportamiento de los jóvenes a través de las pantallas
Relieve: Revista ELectrónica de Investigación y EValuación Educativa, Vol. 28, Núm. 2
-
La formación práctica de los estudiantes de posgrado en educación
Educación en la sociedad global: lecturas de la agenda política y social (Octaedro), pp. 275-292
-
La materialidad de lo digital en educación
Pedagogía de las cosas: quiebras de la educación de hoy
-
L’Ecuyer, C. (2021). Conversaciones con mi maestra. Dudas y certezas sobre la educación. Espasa, 335 pp.
rev.
Teoría de la educación, Vol. 34, Núm. 1, pp. 264-266
-
Use and perception of gerontechnology: differences in a group of Spanish older adults
Quality in Ageing and Older Adults, Vol. 23, Núm. 3, pp. 114-128
2021
-
Digital natives or digital castaways?: processes of constructing and reconstructing young people’s digital identity and their educational implications
Identity in a hyperconnected society: risks and educative proposals (Springer Nature Switzerland AG), pp. 15-32
-
Education and ict: Between means and ends. a post-critical reflection
Educacao e Sociedade, Vol. 42
-
IDENTITY, TECHNOLOGY and EDUCATION. IDENTITY CONSTRUCTION PROCESSES in HYPERCONNECTED ECOSYSTEMS
ACM International Conference Proceeding Series
-
Intención de uso y autopercepción docente del bLearning en educación superior
Revista de educación, Núm. 391, pp. 209-235
-
Living Labs: revisión sistemática de la literatura de la producción científica en ciencias sociales
La educación en Red. Realidades diversas, horizontes comunes: XVII Congreso Nacional y IX Iberoamericano de Pedagogía. Santiago de Compostela 7-9 de julio de 2021. Libro de resúmenes
-
ONLIFE SELFHOOD and INTRINSIC CHARACTERISTICS of DIGITAL TECHNOLOGIES: AN EDUCATIONAL APPROACH
ACM International Conference Proceeding Series
-
Pensar la (teoría de la) educación, desde la tecnología de nuestro tiempo
Teoría de la educación, Vol. 33, Núm. 2, pp. 5-26
-
Perception of risk in the use of technologies and social media. Implications for identity building during adolescence
Education Sciences, Vol. 11, Núm. 9