Publicaciones (57) Publicaciones de Judith Martín Lucas

2023

  1. Aprendizaje-Servicio: la falta de solidez ético-cívica para un determinado tipo de formación ético-cívica

    Aprendizaje-servicio: escenarios de aprendizajes éticos y cívicos (Narcea), pp. 141-152

  2. Daily Life of Elderly: An Approach to the Use of Gerontechnology

    Lecture Notes in Educational Technology (Springer Science and Business Media Deutschland GmbH), pp. 509-515

  3. Identity profile of young people experiencing a sense of risk on the internet: A data mining application of decision tree with CHAID algorithm

    Computers and Education, Vol. 197

  4. Knowledge-building in an environment mediated by digital technology: A case study in higher education

    Education and Information Technologies, Vol. 28, Núm. 3, pp. 3267-3287

  5. La (des-re) conexión con la naturaleza y la tecnología como fenómenos educativos. ¿Qué nos hace más humanos?

    Educación: encuentros y desencuentros (UJA Editorial), pp. 178-182

  6. Technology and Teaching Space: A Pedagogical Approach to the Classroom of the Future

    Lecture Notes in Educational Technology (Springer Science and Business Media Deutschland GmbH), pp. 499-508

  7. Trends on Computational Thinking, Engineering Education, Technology in Medicine, Qualitative and Mixed Methods, Diversity in STEM, Lab-Based Education, Technology and Education, Gamification and Games for Learning and Smart Learning at TEEM 2022

    Lecture Notes in Educational Technology (Springer Science and Business Media Deutschland GmbH), pp. 1-21

2022

  1. Digital Natives or Digital Castaways? Processes of Constructing and Reconstructing Young People’s Digital Identity and Their Educational Implications

    Identity in a Hyperconnected Society: Risks and Educative Proposals (Springer International Publishing), pp. 15-32

  2. Juventud onlife. Estudio sobre el perfil de uso y comportamiento de los jóvenes a través de las pantallas

    Relieve: Revista ELectrónica de Investigación y EValuación Educativa, Vol. 28, Núm. 2

  3. La formación práctica de los estudiantes de posgrado en educación

    Educación en la sociedad global: lecturas de la agenda política y social (Octaedro), pp. 275-292

  4. La materialidad de lo digital en educación

    Pedagogía de las cosas: quiebras de la educación de hoy

  5. L’Ecuyer, C. (2021). Conversaciones con mi maestra. Dudas y certezas sobre la educación. Espasa, 335 pp. res.

    Teoría de la educación, Vol. 34, Núm. 1, pp. 264-266

  6. Use and perception of gerontechnology: differences in a group of Spanish older adults

    Quality in Ageing and Older Adults, Vol. 23, Núm. 3, pp. 114-128

2021

  1. Digital natives or digital castaways?: processes of constructing and reconstructing young people’s digital identity and their educational implications

    Identity in a hyperconnected society: risks and educative proposals (Springer Nature Switzerland AG), pp. 15-32

  2. Education and ict: Between means and ends. a post-critical reflection

    Educacao e Sociedade, Vol. 42

  3. IDENTITY, TECHNOLOGY and EDUCATION. IDENTITY CONSTRUCTION PROCESSES in HYPERCONNECTED ECOSYSTEMS

    ACM International Conference Proceeding Series

  4. Intención de uso y autopercepción docente del bLearning en educación superior

    Revista de educación, Núm. 391, pp. 209-235

  5. Living Labs: revisión sistemática de la literatura de la producción científica en ciencias sociales

    La educación en Red. Realidades diversas, horizontes comunes: XVII Congreso Nacional y IX Iberoamericano de Pedagogía. Santiago de Compostela 7-9 de julio de 2021. Libro de resúmenes

  6. ONLIFE SELFHOOD and INTRINSIC CHARACTERISTICS of DIGITAL TECHNOLOGIES: AN EDUCATIONAL APPROACH

    ACM International Conference Proceeding Series

  7. Pensar la (teoría de la) educación, desde la tecnología de nuestro tiempo

    Teoría de la educación, Vol. 33, Núm. 2, pp. 5-26