Raquel
Gómez Díaz
Profesora Titular de Universidad
José Antonio
Cordón García
Catedrático de Universidad
Publicacións nas que colabora con José Antonio Cordón García (75)
2022
2021
-
Las monografías científicas en el contexto de la ciencia abierta. El caso de la edición universitaria española
Sob a lente da ciência aberta: olhares de Portugal, Espanha e Brasil (Imprensa da Universidade de Coimbra), pp. 337-364
2020
-
Mediando en las turbulentas aguas del mundo digital: AppTK.es, un aliado para explorar nuevas lecturas para niños y jóvenes
Ecología y lecturas del agua: investigación interdisciplinar y transversal en didáctica de la lengua y la literatura (Universidad de Jaén), pp. 53-62
2019
-
Evaluation of high school websites based on users: A perspective of usability and performance study
Journal of Information Technology Research, Vol. 12, Núm. 2, pp. 72-86
-
Lectura, sociedad y redes: colaboración, visibilidad y recomendación en el sistema del libro
Marcial Pons
2018
-
La producción científica sobre "Information Literacy"(1977-2007): Análisis terminológico, conceptual y estadístico
La educación mediática en España: artículos seleccionados (Universitas), pp. 67-94
-
La producción científica sobre information literacy 1977-2007: análisis terminológico, conceptual y estadístico
La educación mediática en España: artículos seleccionados (Universitas), pp. 67
-
Operation patterns in recommendation systems: Limitations, functionalities and performance in the digital environment
Journal of Information Technology Research, Vol. 11, Núm. 4, pp. 16-31
-
The diversification of scientific communication: New genders and new models in the context of the Digital Humanities
ACM International Conference Proceeding Series
-
Universo Roald Dahl: la magia a golpe de clic
Comunicación y Pedagogía: nuevas tecnologías y recursos didácticos, Núm. 311, pp. 67-71
2017
-
Creating quality standards for scientific content in digital environments through the development of a utility model (II)
ACM International Conference Proceeding Series
-
Digital competences in the curriculum of postgraduate studies of health professionals. The role of the librarian as trainer in formative programmes
ACM International Conference Proceeding Series
-
Fuentes especializadas en Ciencias Sociales y Humanidades
Pirámide
-
Lectura literaria juvenil: los clubes de lectura como entornos de investigación
Ocnos: revista de estudios sobre lectura, Vol. 16, Núm. 2, pp. 60-74
-
Modelo de atuação para bibliotecários em investigações sobre o comportamento do leitor digital a partir da análise do programa territorio Ebook
A Ciência Aberta o contributo da Ciência da Informação: atas do VIII Encontro Ibérico EDICIC
-
New publishing and scientific communication ways: Electronic edition, digital educational resources
ACM International Conference Proceeding Series
-
Reading research and digital reading research: An overview of the current scientific scenario
Informacao e Sociedade, Vol. 27, Núm. 2, pp. 117-131
-
The websites of primary and secondary schools in Portugal: an evaluation proposal
Education in the knowledge society (EKS), Vol. 18, Núm. 3, pp. 37-58
-
Towards a hypermedia model for digital scholarly edition of musical texts based on MEI (Music Encoding Initiative) standard; Integration of hidden traditions within social editing paradigm
ACM International Conference Proceeding Series
-
Visibility of scientific monographs in the academic field: The institutional assessment of research
ACM International Conference Proceeding Series