Isabel María
García Sánchez
Catedrática de Universidad
Víctor
Amor Esteban
Profesor Permanente Laboral
Publications by the researcher in collaboration with Víctor Amor Esteban (24)
2024
-
Leadership and Agenda 2030 in the Context of Big Challenges: Sustainable Development Goals on the Agenda of the Most Powerful CEOs
Administrative Sciences, Vol. 14, Núm. 7
-
Proceso de enseñanza-aprendizaje en la Estadística: un cambio de paradigma basado en metodologías activas.
X Jornadas Internacionales de enseñanza y aprendizaje de la Estadística y la investigación operativa. (Ediciones Universidad de Salamanca), pp. 19-20
-
Usefulness of the Ordinal Logistic Biplot: Analysis of the Path Taken towards a Circular Primary Sector in Spain
Mathematics, Vol. 12, Núm. 2
2023
-
Board committees and non-financial information assurance services
Journal of Management and Governance, Vol. 27, Núm. 1, pp. 1-42
-
Multivariate Analysis of Clean Technologies in Agricultural and Livestock Companies in Castilla y León
Agriculture (Switzerland), Vol. 13, Núm. 11
-
Translating the 2030 Agenda into reality through stakeholder engagement
Sustainable Development, Vol. 31, Núm. 2, pp. 941-958
2022
-
Circular Economy Projects and Firm Disclosures in an Encouraging Institutional Environment
Sustainability (Switzerland), Vol. 14, Núm. 3
2021
-
Análisis del liderazgo en los gobiernos locales españoles desde una perspectiva de género
Estudios interdisciplinares de género (Thomson Reuters Aranzadi), pp. 41-58
-
Different leaders in a COVID-19 scenario: CEO altruism and generous discourse
Sustainability (Switzerland), Vol. 13, Núm. 7
-
La fase de evaluacion en el proceso de enseñanza - aprendizaje desde una vision multivariante en asignatuas de economia
Innovación docente e investigación en ciencias sociales, económicas y jurídicas: nuevos enfoques en la metodología docente (Dykinson), pp. 565-578
-
La fase de evaluación en el proceso de enseñanza-aprendizaje desde una visión multivariante en asignaturas de Economía
Actas del III Congreso Internacional de Innovación Docente e Investigación en Educación Superior: cambios en el proceso de enseñanza-aprendizaje de las Áreas del Conocimiento. 15-20 de noviembre de 2021
-
The commitment of Spanish local governments to sustainable development goal 11 from a multivariate perspective
Sustainability (Switzerland), Vol. 13, Núm. 3, pp. 1-15
-
Which region and which sector leads the circular economy? CEBIX, a multivariant index based on business actions
Journal of Environmental Management, Vol. 297
2020
-
Bias in composite indexes of CSR practice: An analysis of CUR matrix decomposition
Corporate Social Responsibility and Environmental Management, Vol. 27, Núm. 4, pp. 1914-1936
-
Communication strategies for the 2030 agenda commitments: A multivariate approach
Sustainability (Switzerland), Vol. 12, Núm. 24, pp. 1-25
-
Evaluación del proceso de enseñanza-aprendizaje en las asignaturas de contabilidad y finanzas desde una perspectiva multivariante
Innovación Docente e Investigación en Ciencias Sociales, Económicas, y Jurídicas. Avanzando en el proceso de enseñanza-aprendizaje (Dykinson), pp. 521-538
-
Evaluación del proceso de enseñanza-aprendizaje en las asignaturas de contabilidad y finanzas desde una perspectiva multivariante
Actas del II Congreso Internacional de Innovación Docente e Investigación en Educación Superior: avanzando en las Áreas de Conocimiento: 11, 12 y 13 de noviembre de 2020
-
Sistemas de evaluación y sus estadísticas en las asignaturas de economía y empresa
Edunovatic 2020. Conference Proceedings: 5th Virtual International Conference on Education, Innovation and ICT, December 10 - 11, 2020
2019
-
A Multivariate Proposal for a National Corporate Social Responsibility Practices Index (NCSRPI) for International Settings
Social Indicators Research, Vol. 143, Núm. 2, pp. 525-560
-
An extension of the industrial corporate social responsibility practices index: New information for stakeholder engagement under a multivariate approach
Corporate Social Responsibility and Environmental Management, Vol. 26, Núm. 1, pp. 127-140