Luisa María
González Rodríguez
Profesora Contratada Doctora
Publicaciones (30) Publicaciones de Luisa María González Rodríguez
2024
-
Cartographies of Inclusion/Exclusion and Contested Belongings in Raquel Cepeda’s Bird of Paradise: How I Became a Latina
American Literature Readings in the 21st Century (Palgrave Macmillan), pp. 71-88
2023
-
Implementing telecollaboration through project work in EFL contexts
Propuestas docentes para la integración de la Agenda 2030 y los ODS en la Universidad de Salamanca: modelos y experiencias en el Máster en Profesor de Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanzas de Idiomas (Ediciones Universidad de Salamanca), pp. 431-444
2022
-
Cartographies of inclusion/exclusion and contested belongings in Raquel Cepeda's "Bird of Paradise: How I became a Latina"
45th AEDEAN Conference: Facultad de Filosofía y Letras Universidad de Extremadura, november 16,18 2022 Cáceres
-
Using foreign films to foster pre-service teachers' intercultural awareness in an EFL context
Intercultural Communication and Ubiquitous Learning in Multimodal English Language Education (IGI Global), pp. 45-67
2020
-
Experimentalism and Self-Reflexivity in Donald Barthelme's Postmodern Fairy Tales
Contemporary Fairy-Tale Magic: Subverting Gender and Genre (Brill), pp. 326-336
-
Latino immigrants at the Threshold: a sociolinguistic approach to hospitality in US "Barriocentric" narratives
The poetics and politics of hospitality in U.S. literature and culture (Brill), pp. 57-76
-
The Impact of Feedback and Explicit Rhetorical Instruction on EFL Students’ Writing Proficiency in Higher Education
Atlantis: Revista de la Asociación Española de Estudios Anglo-Norteamericanos, Vol. 42, Núm. 1, pp. 120-142
2017
-
Teaching English to students with special needs:: case of study in a high school of Avila (Spain)
Verbeia: Journal of English and Spanish Studies = revista de estudios filológicos, Núm. 2, pp. 88-115
2015
-
El relato corto posmoderno norteamericano como espacio de experimentación, hibridación y renovación del género
Fragmentos de realidad: Los autores y las poéticas del cuento en lengua inglesa (Universidad de Valladolid), pp. 63-78
2012
-
Intertextuality and collage in Barthelme's short fiction
Short Story Theories: A Twenty-First-Century Perspective (Rodopi), pp. 249-269
-
Promoting intercultural competence through literature in CLIL contexts
Atlantis: Revista de la Asociación Española de Estudios Anglo-Norteamericanos, Vol. 34, Núm. 2, pp. 105-124
2011
-
La estética de la fragmentación y el collage en "My life" de Lyn Hejinian
The Grove: Working papers on English studies, Núm. 18, pp. 53-68
-
Reflexiones sobre la traducción al español de los parlamentos dialectales en la novela Sons and Lovers de D. H. Lawrence
Hermeneus: Revista de la Facultad de Traducción e Interpretación de Soria, Núm. 13, pp. 61-82
2010
-
La teoría de los esquemas y su efecto sobre la comprensión oral de una lengua extranjera
Estudios de metodología de la lengua inglesa (V) (Centro Buendía), pp. 197-204
2009
-
Imagen y palabra: interacciones entre la pintura y la poesía norteamericana
New perspectives on English studies
-
The revision and contruction of the authorial self within postmodern short fiction
The Grove: Working papers on English studies, Núm. 16, pp. 99-114
2008
-
Aprendizaje léxico de una lengua extranjera mediante una metodología basada en la adquisición de contenidos
Odisea: Revista de estudios ingleses, Núm. 9, pp. 105-116
-
La deconstrucción del cuento de hadas: intertextualidad y feminismo en The Cloud de John Fowles
Clepsydra: Revista de Estudios de Género y Teoría Feminista, Núm. 7, pp. 143-156
-
La manipulación intertextual de género gótico en la narrativa de John Fowles
Multidisciplinary studies in language and literature: English, American and Canadian : in memoriam Gudelia Rodríguez Sánchez "and ælc mann þe wisdom lufaþ biþ ge-sælig" (Servicio de Publicaciones), pp. 239-247
-
La subversión del género policíaco en "The Enigma" de John Fowels
Babel A.F.I.A.L.: Aspectos de filología inglesa y alemana, Núm. 17, pp. 59-76