Publicaciones (30) Publicaciones de Luisa María González Rodríguez

2024

  1. Cartographies of Inclusion/Exclusion and Contested Belongings in Raquel Cepeda’s Bird of Paradise: How I Became a Latina

    American Literature Readings in the 21st Century (Palgrave Macmillan), pp. 71-88

2023

  1. Implementing telecollaboration through project work in EFL contexts

    Propuestas docentes para la integración de la Agenda 2030 y los ODS en la Universidad de Salamanca: modelos y experiencias en el Máster en Profesor de Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanzas de Idiomas (Ediciones Universidad de Salamanca), pp. 431-444

2022

  1. Cartographies of inclusion/exclusion and contested belongings in Raquel Cepeda's "Bird of Paradise: How I became a Latina"

    45th AEDEAN Conference: Facultad de Filosofía y Letras Universidad de Extremadura, november 16,18 2022 Cáceres

  2. Using foreign films to foster pre-service teachers' intercultural awareness in an EFL context

    Intercultural Communication and Ubiquitous Learning in Multimodal English Language Education (IGI Global), pp. 45-67

2020

  1. Experimentalism and Self-Reflexivity in Donald Barthelme's Postmodern Fairy Tales

    Contemporary Fairy-Tale Magic: Subverting Gender and Genre (Brill), pp. 326-336

  2. Latino immigrants at the Threshold: a sociolinguistic approach to hospitality in US "Barriocentric" narratives

    The poetics and politics of hospitality in U.S. literature and culture (Brill), pp. 57-76

  3. The Impact of Feedback and Explicit Rhetorical Instruction on EFL Students’ Writing Proficiency in Higher Education

    Atlantis: Revista de la Asociación Española de Estudios Anglo-Norteamericanos, Vol. 42, Núm. 1, pp. 120-142

2017

  1. Teaching English to students with special needs:: case of study in a high school of Avila (Spain)

    Verbeia: Journal of English and Spanish Studies = revista de estudios filológicos, Núm. 2, pp. 88-115

2015

  1. El relato corto posmoderno norteamericano como espacio de experimentación, hibridación y renovación del género

    Fragmentos de realidad: Los autores y las poéticas del cuento en lengua inglesa (Universidad de Valladolid), pp. 63-78

2012

  1. Intertextuality and collage in Barthelme's short fiction

    Short Story Theories: A Twenty-First-Century Perspective (Rodopi), pp. 249-269

  2. Promoting intercultural competence through literature in CLIL contexts

    Atlantis: Revista de la Asociación Española de Estudios Anglo-Norteamericanos, Vol. 34, Núm. 2, pp. 105-124

2011

  1. La estética de la fragmentación y el collage en "My life" de Lyn Hejinian

    The Grove: Working papers on English studies, Núm. 18, pp. 53-68

  2. Reflexiones sobre la traducción al español de los parlamentos dialectales en la novela Sons and Lovers de D. H. Lawrence

    Hermeneus: Revista de la Facultad de Traducción e Interpretación de Soria, Núm. 13, pp. 61-82

2010

  1. La teoría de los esquemas y su efecto sobre la comprensión oral de una lengua extranjera

    Estudios de metodología de la lengua inglesa (V) (Centro Buendía), pp. 197-204

2008

  1. Aprendizaje léxico de una lengua extranjera mediante una metodología basada en la adquisición de contenidos

    Odisea: Revista de estudios ingleses, Núm. 9, pp. 105-116

  2. La deconstrucción del cuento de hadas: intertextualidad y feminismo en The Cloud de John Fowles

    Clepsydra: Revista de Estudios de Género y Teoría Feminista, Núm. 7, pp. 143-156

  3. La manipulación intertextual de género gótico en la narrativa de John Fowles

    Multidisciplinary studies in language and literature: English, American and Canadian : in memoriam Gudelia Rodríguez Sánchez "and ælc mann þe wisdom lufaþ biþ ge-sælig" (Servicio de Publicaciones), pp. 239-247

  4. La subversión del género policíaco en "The Enigma" de John Fowels

    Babel A.F.I.A.L.: Aspectos de filología inglesa y alemana, Núm. 17, pp. 59-76