
Ana Eugenia
Rodríguez Vicente
Profesora Permanente Laboral
Publications (56) Publications de Ana Eugenia Rodríguez Vicente
2025
-
ATM aberrations in chronic lymphocytic leukemia: del(11q) rather than ATM mutations is an adverse-prognostic biomarker: CHRONIC LYMPHOCYTIC LEUKEMIA
Leukemia
-
Detection of clinically relevant variants in the TP53 gene below 10% allelic frequency: A multicenter study by ERIC, the European Research Initiative on CLL
HemaSphere, Vol. 9, Núm. 1
-
SAMHD1 dysfunction impairs DNA damage response and increases sensitivity to PARP inhibition in chronic lymphocytic leukemia
Scientific Reports, Vol. 15, Núm. 1
2024
-
Chronic lymphocytic leukemia patients with chromosome 6q deletion as the sole cytogenetic abnormality display a high frequency of RPS15 mutations and have a poor prognosis
American Journal of Hematology
-
Status of the implementation of pharmacogenetics in clinical practice in Spain: from regional to national initiatives
Drug Metabolism and Personalized Therapy, Vol. 39, Núm. 4, pp. 183-199
2023
-
Correction: Different prognostic impact of recurrent gene mutations in chronic lymphocytic leukemia depending on IGHV gene somatic hypermutation status: a study by ERIC in HARMONY (Leukemia, (2023), 37, 2, (339-347), 10.1038/s41375-022-01802-y)
Leukemia
-
Different prognostic impact of recurrent gene mutations in chronic lymphocytic leukemia depending on IGHV gene somatic hypermutation status: a study by ERIC in HARMONY
Leukemia, Vol. 37, Núm. 2, pp. 339-347
-
Implementación de flipped learning y evaluación entre iguales en la enseñanza de la genética clínica mediante las redes sociales
Proceedings 2nd international congress: education and knowledge
-
Nuevas plataformas para la enseñanza del patrimonio histórico-artístico en la universidad
Panorama global de las tendencias educativas. Libro de resúmenes del III Congreso Internacional de Innovación y tendencias educativas
-
The Five “Ws” of Frailty Assessment and Chronic Lymphocytic Leukemia: Who, What, Where, Why, and When
Cancers, Vol. 15, Núm. 17
-
Ver para aprender: Instagram y Facebook como nuevas plataformas de aprendizaje para la Historia del Arte y el Patrimonio Cultural en la docencia universitaria
Educación hacia el futuro: enfoque STEAM, ciencias de la salud y deporte (Dykinson), pp. 663-679
-
Ver para aprender: Instagram y Facebook como nuevas plataformas de aprendizaje para la Historia del Arte y el Patrimonio Cultural en la docencia universitaria
Educación hacia el futuro: enfoque STEAM, ciencias de la salud y deporte. Dyckinson (Dyckinson), pp. 663-679
2022
-
Building a Healthcare Alliance for Resourceful Medicine Offensive Against Neoplasms in Hematology Added Value Framework for Hematologic Malignancies: A Comparative Analysis of Existing Tools
Value in Health, Vol. 25, Núm. 10, pp. 1760-1767
-
Instagram como espacio de debate sobre el arte español (salmantino) y su conservación
Educación y transferencia del conocimiento: propuesta de innovación para la mejora docente
-
Instagram como espacio de debate sobre el arte español (salmantino) y su conservación
Educación y transferencia del conocimiento: propuestas de innovación para la mejora docente. Libro de resúmenes del I Congreso Internacional Docente, Educación y Transferencia del Conocimiento
-
TRAF3 alterations are frequent in del-3′IGH chronic lymphocytic leukemia patients and define a specific subgroup with adverse clinical features
American Journal of Hematology, Vol. 97, Núm. 7, pp. 903-914
-
Uso de las redes sociales Twitter e Instagram como herramientas docentes para la enseñanza de la genética clínica en la Universidad de Salamanca
La necesidad de la transformación social desde la innovación docente y educativa (Aula Magna), pp. 261-279
-
Uso de las redes sociales de Twitter e Instagram como herramientas docentes para la enseñanza de la genética clínica en la Universidad de Salamanca
Educación y transferencia del conocimiento: propuesta de innovación para la mejora docente
-
Uso de las redes sociales de Twitter e Instagram como herramientas docentes para la enseñanza de la genética clínica en la Universidad de Salamanca
Educación y transferencia del conocimiento: propuestas de innovación para la mejora docente. Libro de resúmenes del I Congreso Internacional Docente, Educación y Transferencia del Conocimiento
2021
-
Biological significance of monoallelic and biallelic BIRC3 loss in del(11q) chronic lymphocytic leukemia progression
Blood Cancer Journal, Vol. 11, Núm. 7