Publicaciones (41) Publicaciones en las que ha participado algún/a investigador/a

2010

  1. A cross-cultural analysis of popularizations in English and Spanish newspaper discourse

    ES: Revista de filología inglesa, Núm. 31, pp. 85-109

  2. An international clil initiative: Christopher Columbus DVD

    Linguistic tools for teachers of English: towards a bilingual education (Ediciones Universidad de Salamanca), pp. 79-96

  3. Assessment of a blended-learning methodology in engineering

    International Journal of Technology Enhanced Learning, Vol. 2, Núm. 4, pp. 347-357

  4. Barreras lingüístico-culturales de los raperos blancos en Estados Unidos

    Analizar datos > Describir variación: [recurso electrónico]

  5. Book Review of Reading and Writing the Latin American Landscape by Beatriz Rivera-Barnes & Jerry Hoeg

    Ecozon@ [Ecozona]: European Journal of Literature, Culture and Environment, Vol. 1, Núm. 2, pp. 146-148

  6. Borderlands: Ethnicity, Multiculturalism, and Hybridity

    A Companion to American Literature and Culture (Wiley-Blackwell), pp. 576-592

  7. Brevity, images and metalanguage: Powerpoints: pedagogy and processing effort

    Estudios de metodología de la lengua inglesa (V) (Centro Buendía), pp. 139-143

  8. Británicas en la Guerra Civil española: entre el compromiso y la solidaridad

    La trinchera nostálgica: escritores británicos en la Guerra Civil Española (Espuela de Plata), pp. 335-400

  9. Communicative competence, intercultural understanding, and international tourism through English: a visit to Egypt as an example

    Modos y formas de la comunicación humana

  10. Early modern northern English lexis: a literary corpus-based study

    Peter Lang USA

  11. Effect of an expert and contextual instruction of modals on learning

    Revista española de lingüística aplicada, Vol. 23, pp. 267-280

  12. Efficiency assessment of a blended-learning educational methodology in engineering

    Communications in Computer and Information Science

  13. El debate sobre la lengua en España: lo que la lingüística de corpus puede revelar

    Modos y formas de la comunicación humana

  14. El enfoque cognitivo en el aprendizaje de una lengua extranjera

    Linguistic tools for teachers of English: towards a bilingual education (Ediciones Universidad de Salamanca), pp. 133-142

  15. El profesor y el alumno: figuras clave en el proceso de enseñanza-aprendizaje del sistema actual y en el EEES

    Odisea: Revista de estudios ingleses, Núm. 11, pp. 259-268

  16. El uso de la narrativa popular inglesa para la adquisición de léxico mediante programas de análisis cualitativo

    Estudios de metodología de la lengua inglesa (V) (Centro Buendía), pp. 145-153

  17. Explicit Attibution Sources Expressed by according to in a Corpus of Science Popularizations from The Guardian

    Interlingüística, Núm. 21, pp. 157-168

  18. Exploring the Use of Wordsmith Tools for Sociolinguistics Purposes: Case Study of Cultural Loaded Language Uses in White and Black Rappers’ Corpora

    Language Windowing through Corpora

  19. FL Students’ Input in Higher Education Courses: Corpus Methodology for Implementing Language Representativeness

    Corpus-Based Approaches to English Language Teaching (Bloomsbury Publishing Plc.), pp. 216-230

  20. Hans Christian Hagedorn (coord.): Don Quijote, cosmopolita. Nuevos estudios sobre la recepción internacional de la novela cervantina. Cuenca: Ediciones de la UCLM, 2009

    Iberoamericana. América Latina, España, Portugal: Ensayos sobre letras, historia y sociedad. Notas. Reseñas iberoamericanas, Vol. 10, Núm. 40, pp. 236-238