Publicaciones (156) Publicaciones en las que ha participado algún/a investigador/a

2019

  1. A MOOC on climate change mitigation and adaptation for Spanish primary and secondary teachers: education as a tool for increased action by Spanish-speaking students worldwide

    Conference Proceedings of Adaptation Futures 2018 (University of Cape Town Libraries), pp. 176-179

  2. A mobile app for developing visual literacy on in-service teachers

    ACM International Conference Proceeding Series

  3. Actions to promote diversity in engineering studies: A case study in a computer science degree

    IEEE Global Engineering Education Conference, EDUCON

  4. Adaptive learning based on AI with predictive algorithms

    ACM International Conference Proceeding Series

  5. Age influence in gender stereotypes related to Internet use in young people: A case study

    ACM International Conference Proceeding Series

  6. An empirical study of students and teaching staff's digital competence in Western China: Based on a case study of gansu agricultural university

    ACM International Conference Proceeding Series

  7. Analysis of instruments focused on gender gap in STEM education

    ACM International Conference Proceeding Series

  8. Analysis of quality of live in the deaf community from a blog

    Advances in Intelligent Systems and Computing

  9. Analysis of the performance in mathematics in children of 5 years and their correlation with the ability to produce numbers with their fingers

    7th International Congress of Educational Sciences and Development

  10. Analyzing the usability of the WYRED Platform with undergraduate students to improve its features

    Universal Access in the Information Society, Vol. 18, Núm. 3, pp. 455-468

  11. Análisis de las estrategias de lectura de estudiantes sordos con y sin implante coclear en función de sus habilidades lingüísticas, ortográficas y fonológicas

    Pedagogía social: revista interuniversitaria, Núm. 33, pp. 161-162

  12. Aplicaciones Móviles y acción socioeducativa. Influencia de las Tecnologías en la construcción de la identidad de género, la educación para la igualdad y la prevención de la violencia. Aplicaciones

    La Pedagogía Social en un entorno VICA: ¿viejos problemas, nuevas perspectivas? : Comunicaciones y Conclusiones : Congreso Internacional SIPS 2019/ XXXII Seminario Interuniversitario de Pedagogía Social

  13. Aplicaciones educativas sobre alimentación sana como recurso y material didáctico. Selección para su evaluación por futuros pedagogos

    Innovación educativa en la sociedad digital (Dykinson), pp. 2135-2146

  14. Apps como recurso y material didáctico sobre salud bucodental: Propuesta de evaluación de apps para estudiantes de pedagogía

    Innovación y tecnología en contextos educativos (Universidad de Málaga (UMA)), pp. 279-289

  15. Aprendizaje basado en proyectos en la asignatura de Metodología de Investigación en Educación Social

    Buenas prácticas en calidad de la Universidad de Salamanca: recopilación de las I Jornadas

  16. Assessment of students with special education needs in PISA: Participation guidelines and data treatment

    ACM International Conference Proceeding Series

  17. Attitude and Learning Approaches in the Study of General Didactics. A Multivariate Analysis.

    Revista de psicodidáctica, Vol. 24, Núm. 2

  18. Bienestar, Educación Emocional e Infancia Vulnerable. Estudio de Casos desde una perspectiva socioeducativa.

    La Pedagogía Social en un entorno VICA: ¿viejos problemas, nuevas perspectivas? : Comunicaciones y Conclusiones : Congreso Internacional SIPS 2019/ XXXII Seminario Interuniversitario de Pedagogía Social

  19. Big data and qualitative research

    RISTI - Revista Iberica de Sistemas e Tecnologias de Informacao

  20. Biofilia vs déficit de naturaleza. Huertos Escolares Comunitarios como herramienta de cambio.

    La Pedagogía Social en un entorno VICA: ¿viejos problemas, nuevas perspectivas? : Comunicaciones y Conclusiones : Congreso Internacional SIPS 2019/ XXXII Seminario Interuniversitario de Pedagogía Social