Departamento
DIDÁCTICA, ORGANIZACIÓN Y MÉTODOS DE INVESTIGACIÓN
Publicacións (157) Publicacións nas que participase algún/ha investigador/a
2019
-
A MOOC on climate change mitigation and adaptation for Spanish primary and secondary teachers: education as a tool for increased action by Spanish-speaking students worldwide
Conference Proceedings of Adaptation Futures 2018 (University of Cape Town Libraries), pp. 176-179
-
A mobile app for developing visual literacy on in-service teachers
ACM International Conference Proceeding Series
-
Actions to promote diversity in engineering studies: A case study in a computer science degree
IEEE Global Engineering Education Conference, EDUCON
-
Adaptive learning based on AI with predictive algorithms
ACM International Conference Proceeding Series
-
Age influence in gender stereotypes related to Internet use in young people: A case study
ACM International Conference Proceeding Series
-
An empirical study of students and teaching staff's digital competence in Western China: Based on a case study of gansu agricultural university
ACM International Conference Proceeding Series
-
Analysis of instruments focused on gender gap in STEM education
ACM International Conference Proceeding Series
-
Analysis of quality of live in the deaf community from a blog
Advances in Intelligent Systems and Computing
-
Analysis of the performance in mathematics in children of 5 years and their correlation with the ability to produce numbers with their fingers
7th International Congress of Educational Sciences and Development
-
Analyzing the usability of the WYRED Platform with undergraduate students to improve its features
Universal Access in the Information Society, Vol. 18, Núm. 3, pp. 455-468
-
Análisis de las estrategias de lectura de estudiantes sordos con y sin implante coclear en función de sus habilidades lingüísticas, ortográficas y fonológicas
Pedagogía social: revista interuniversitaria, Núm. 33, pp. 161-162
-
Aplicaciones Móviles y acción socioeducativa. Influencia de las Tecnologías en la construcción de la identidad de género, la educación para la igualdad y la prevención de la violencia. Aplicaciones
La Pedagogía Social en un entorno VICA: ¿viejos problemas, nuevas perspectivas? : Comunicaciones y Conclusiones : Congreso Internacional SIPS 2019/ XXXII Seminario Interuniversitario de Pedagogía Social
-
Aplicaciones educativas sobre alimentación sana como recurso y material didáctico. Selección para su evaluación por futuros pedagogos
Innovación educativa en la sociedad digital (Dykinson), pp. 2135-2146
-
Apps como recurso y material didáctico sobre salud bucodental: Propuesta de evaluación de apps para estudiantes de pedagogía
Innovación y tecnología en contextos educativos (Universidad de Málaga (UMA)), pp. 279-289
-
Aprendizaje basado en proyectos en la asignatura de Metodología de Investigación en Educación Social
Buenas prácticas en calidad de la Universidad de Salamanca: recopilación de las I Jornadas
-
Assessment of students with special education needs in PISA: Participation guidelines and data treatment
ACM International Conference Proceeding Series
-
Attitude and Learning Approaches in the Study of General Didactics. A Multivariate Analysis.
Revista de psicodidáctica, Vol. 24, Núm. 2
-
Bienestar, Educación Emocional e Infancia Vulnerable. Estudio de Casos desde una perspectiva socioeducativa.
La Pedagogía Social en un entorno VICA: ¿viejos problemas, nuevas perspectivas? : Comunicaciones y Conclusiones : Congreso Internacional SIPS 2019/ XXXII Seminario Interuniversitario de Pedagogía Social
-
Big data and qualitative research
RISTI - Revista Iberica de Sistemas e Tecnologias de Informacao
-
Biofilia vs déficit de naturaleza. Huertos Escolares Comunitarios como herramienta de cambio.
La Pedagogía Social en un entorno VICA: ¿viejos problemas, nuevas perspectivas? : Comunicaciones y Conclusiones : Congreso Internacional SIPS 2019/ XXXII Seminario Interuniversitario de Pedagogía Social