PSICOLOGÍA EVOLUTIVA Y DE LA EDUCACIÓN
Departament
KU Leuven
Lovaina, BélgicaPublicacions en col·laboració amb investigadors/es de KU Leuven (10)
2022
-
Arithmetic word problem solving. Analysis of Singaporean and Spanish textbooks
Educational Studies in Mathematics, Vol. 111, Núm. 3, pp. 375-397
2021
-
Comparison of the level of authenticity of arithmetic word problems in Spanish and Singaporean textbooks
Culture and Education, Cultura y Educación, Vol. 33, Núm. 1, pp. 106-133
2020
-
Word problem solving approaches in mathematics textbooks: a comparison between Singapore and Spain
European Journal of Psychology of Education, Vol. 35, Núm. 3, pp. 567-587
2019
-
Disentangling the mechanisms of symbolic number processing in adults’ mathematics and arithmetic achievement
Cognitive Science, Vol. 43, Núm. 1, pp. 1-24
2018
-
Procesamiento de magnitudes numéricas y ejecución matemática
Revista de educación, Núm. 381, pp. 133-146
-
Resolución de problemas aritméticos verbales. Un análisis de los libros de texto españoles
Culture and Education, Cultura y Educación, Vol. 30, Núm. 1, pp. 87-104
2014
-
Processing of situational information in story problem texts an analysis from on-line measures: an analysis from on-line measures
The Spanish Journal of Psychology, Vol. 17, pp. 1-14
2013
-
La representación del espacio modula el efecto de congruencia del tamaño. Evidencias desde un Stroop numérico auditivo
Congreso Internacional sobre Tendencias Actuales en el Estudio de la Lectura (TAELEC 2013)
2008
-
Influence of situational and mathematical information on situationally difficult word problems
Studia Psychologica, Vol. 50, Núm. 4, pp. 337-356
2007
-
Influence of situational and conceptual rewording on word problem solving
British Journal of Educational Psychology, Vol. 77, Núm. 4, pp. 829-848