Departamento
PSICOLOGÍA EVOLUTIVA Y DE LA EDUCACIÓN
Publicaciones (27) Publicaciones en las que ha participado algún/a investigador/a
2023
-
Análisis factorial confirmatorio del test de lenguaje oral y escrito LolEva para edades de 3-6 años
Revista de estudios e investigación en psicología y educación, Vol. 10, Núm. 2, pp. 301-317
-
Birth Order Theory related to Emotional Intelligence development
Revista Fuentes, Vol. 25, Vol. 3, pp. 283-292
-
Coach competence, justice, and authentic leadership: An athlete satisfaction model
International Journal of Sports Science and Coaching, Vol. 18, Núm. 2, pp. 361-369
-
Comprensión de fuentes primarias históricas en Bachillerato: Un estudio sobre la lectura de textos múltiples contradictorios de la Guerra Civil
Panta Rei: revista de ciencia y didáctica de la historia, Núm. 17
-
Coping and guilt in informal caregivers: a predictive model based on structural equations
Psychology, Health and Medicine, Vol. 28, Núm. 4, pp. 819-830
-
Dark Tetrad, Acceptance of Sexual Violence, and Sexism A Comprehensive Review
European Psychologist, Vol. 28, Núm. 1, pp. 12-23
-
Efectividad de la robótica en terapia ocupacional para recuperación funcional del miembro superior: revisión sistemática
Revista electrónica de terapia ocupacional Galicia, TOG, Núm. 20, pp. 63-76
-
El Trabajo Fin de Grado:: variables predictoras de la satisfacción y la nota en una muestra de alumnado de los Grados en Maestro en Educación Infantil y Primaria
Revista complutense de educación, Vol. 34, Núm. 1, pp. 47-56
-
El impacto psicoeducativo de la metodología Flipped Classroom en la Educación Superior:: una revisión teórica sistemática
Revista complutense de educación, Vol. 34, Núm. 1, pp. 217-229
-
El papel mediador de los mecanismos de desconexión moral sobre el sexismoy las actitudes violentas contra la pareja íntima
EduPsykhé: Revista de psicología y educación, Vol. 20, Núm. 3, pp. 1-19
-
El papel predominante de la conciencia morfológica en la eficiencia lectora
Revista de logopedia, foniatría y audiología, Vol. 43, Núm. 1
-
Exploring the relation between the structure strategy and source attention in single expository text comprehension: a cross-sectional study in secondary education
Reading and Writing, Vol. 36, Núm. 1, pp. 195-221
-
Factors predicting mental health in youth during the first COVID-19 lockdown in Spain
BMC Psychology, Vol. 11, Núm. 1
-
Fostering historical learning in elementary education through whole class shared reading activities
Culture and Education, Cultura y Educación, Vol. 35, Núm. 2, pp. 501-533
-
GENDER-BASED ANALYSIS OF PLAYERS’ PERCEPTIONS OF THEIR COACH
Revista Internacional de Medicina y Ciencias de la Actividad Fisica y del Deporte, Vol. 23, Núm. 92, pp. 112-123
-
Guilt and well-being in institutionalized family caregivers of dependent older adult people
Revista Espanola de Geriatria y Gerontologia, Vol. 58, Núm. 2, pp. 84-88
-
Is the home literacy environment different depending on the media? Paper vs. tablet-based practices
Reading and Writing
-
Living Conditions and the Incidence and Risk of Falls in Community-Dwelling Older Adults: A Multifactorial Study
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 20, Núm. 6
-
Loneliness and associated factors among older adults during COVID-19 lockdown in Spain
Journal of Applied Developmental Psychology, Vol. 86
-
Multifactorial Study on the Impact of Educational Level, Employment Status, and the Need for Extraordinary Care on the Economic Impact of Cancer Patients
Healthcare, Vol. 11, Núm. 9, pp. 1306