Publicaciones (27) Publicaciones en las que ha participado algún/a investigador/a

2023

  1. Análisis factorial confirmatorio del test de lenguaje oral y escrito LolEva para edades de 3-6 años

    Revista de estudios e investigación en psicología y educación, Vol. 10, Núm. 2, pp. 301-317

  2. Birth Order Theory related to Emotional Intelligence development

    Revista Fuentes, Vol. 25, Vol. 3, pp. 283-292

  3. Coach competence, justice, and authentic leadership: An athlete satisfaction model

    International Journal of Sports Science and Coaching, Vol. 18, Núm. 2, pp. 361-369

  4. Comprensión de fuentes primarias históricas en Bachillerato: Un estudio sobre la lectura de textos múltiples contradictorios de la Guerra Civil

    Panta Rei: revista de ciencia y didáctica de la historia, Núm. 17

  5. Coping and guilt in informal caregivers: a predictive model based on structural equations

    Psychology, Health and Medicine, Vol. 28, Núm. 4, pp. 819-830

  6. Dark Tetrad, Acceptance of Sexual Violence, and Sexism A Comprehensive Review

    European Psychologist, Vol. 28, Núm. 1, pp. 12-23

  7. Efectividad de la robótica en terapia ocupacional para recuperación funcional del miembro superior: revisión sistemática

    Revista electrónica de terapia ocupacional Galicia, TOG, Núm. 20, pp. 63-76

  8. El Trabajo Fin de Grado:: variables predictoras de la satisfacción y la nota en una muestra de alumnado de los Grados en Maestro en Educación Infantil y Primaria

    Revista complutense de educación, Vol. 34, Núm. 1, pp. 47-56

  9. El impacto psicoeducativo de la metodología Flipped Classroom en la Educación Superior:: una revisión teórica sistemática

    Revista complutense de educación, Vol. 34, Núm. 1, pp. 217-229

  10. El papel mediador de los mecanismos de desconexión moral sobre el sexismoy las actitudes violentas contra la pareja íntima

    EduPsykhé: Revista de psicología y educación, Vol. 20, Núm. 3, pp. 1-19

  11. El papel predominante de la conciencia morfológica en la eficiencia lectora

    Revista de logopedia, foniatría y audiología, Vol. 43, Núm. 1

  12. Exploring the relation between the structure strategy and source attention in single expository text comprehension: a cross-sectional study in secondary education

    Reading and Writing, Vol. 36, Núm. 1, pp. 195-221

  13. Factors predicting mental health in youth during the first COVID-19 lockdown in Spain

    BMC Psychology, Vol. 11, Núm. 1

  14. Fostering historical learning in elementary education through whole class shared reading activities

    Culture and Education, Cultura y Educación, Vol. 35, Núm. 2, pp. 501-533

  15. GENDER-BASED ANALYSIS OF PLAYERS’ PERCEPTIONS OF THEIR COACH

    Revista Internacional de Medicina y Ciencias de la Actividad Fisica y del Deporte, Vol. 23, Núm. 92, pp. 112-123

  16. Guilt and well-being in institutionalized family caregivers of dependent older adult people

    Revista Espanola de Geriatria y Gerontologia, Vol. 58, Núm. 2, pp. 84-88

  17. Is the home literacy environment different depending on the media? Paper vs. tablet-based practices

    Reading and Writing

  18. Living Conditions and the Incidence and Risk of Falls in Community-Dwelling Older Adults: A Multifactorial Study

    International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 20, Núm. 6

  19. Loneliness and associated factors among older adults during COVID-19 lockdown in Spain

    Journal of Applied Developmental Psychology, Vol. 86

  20. Multifactorial Study on the Impact of Educational Level, Employment Status, and the Need for Extraordinary Care on the Economic Impact of Cancer Patients

    Healthcare, Vol. 11, Núm. 9, pp. 1306