INSTITUTO UNIVERSITARIO DE ESTUDIOS DE LA CIENCIA Y LA TECNOLOGÍA
Instituto
Universidad de Extremadura
Badajoz, EspañaPublicaciones en colaboración con investigadores/as de Universidad de Extremadura (10)
2020
-
La "cultura matricentrica" come possibile limite per la progettualitá di vita: quanto è importante il ruolo dei genitori?
International Journal of Developmental and Educational Psychology: INFAD. Revista de Psicología, Vol. 2, Núm. 1, pp. 229-238
2019
-
Los retos de la conciliación de la vida personal, familiar y laboral percibidos por profesorado femenino de universidades españolas
Mujeres en las Universidades Iberoamericanas: la búsqueda de la necesaria conciliación trabajo-familia (Universidad de Guadalajara (México)), pp. 247-268
-
Women and universities in El País (1977-2011): A methodological proposal for use of the ITCS for historical analysis
Culture & History Digital Journal, Vol. 8, Núm. 1, pp. 102-111
2018
-
The impact of international mobility as experienced by spanish academics
European Journal of Higher Education, Vol. 8, Núm. 1, pp. 83-98
2017
-
Analysing the potential of Wikipedia for science education using automatic organization of knowledge
Program, Vol. 51, Núm. 4, pp. 373-386
2016
-
Higher Education Across Europe: Contemporary Missions for Historical Institutions
Foro de Educación, Núm. 21, pp. 3-10
-
Mujeres académicas y el reto de la internacionalización
Innovación educativa, Núm. 26, pp. 113-124
2015
-
Gender, the Fullbright Program and Women careers during the Franco Regime
Donne e scienza: dall`esclusione al protagonismo consapevol (Aracne Editrice), pp. 169-189
-
The implications of wikipedia for contemporary science education: Using social network analysis techniques for automatic organisation of knowledge
ACM International Conference Proceeding Series
2011
-
Detectando lo potencial creativo en alumnos de fotografía y artes plásticas
International Journal of Developmental and Educational Psychology: INFAD. Revista de Psicología, Vol. 3, Núm. 1, pp. 265-276