Publications dans lesquelles il/elle collabore avec Judith Martín Lucas (26)

2022

  1. Digital Natives or Digital Castaways? Processes of Constructing and Reconstructing Young People’s Digital Identity and Their Educational Implications

    Identity in a Hyperconnected Society: Risks and Educative Proposals (Springer International Publishing), pp. 15-32

  2. Use and perception of gerontechnology: differences in a group of Spanish older adults

    Quality in Ageing and Older Adults, Vol. 23, Núm. 3, pp. 114-128

2021

  1. Digital natives or digital castaways?: processes of constructing and reconstructing young people’s digital identity and their educational implications

    Identity in a hyperconnected society: risks and educative proposals (Springer Nature Switzerland AG), pp. 15-32

  2. Intención de uso y autopercepción docente del bLearning en educación superior

    Revista de educación, Núm. 391, pp. 209-235

  3. Living Labs: revisión sistemática de la literatura de la producción científica en ciencias sociales

    La educación en Red. Realidades diversas, horizontes comunes: XVII Congreso Nacional y IX Iberoamericano de Pedagogía. Santiago de Compostela 7-9 de julio de 2021. Libro de resúmenes

  4. Pensar la (teoría de la) educación, desde la tecnología de nuestro tiempo

    Teoría de la educación, Vol. 33, Núm. 2, pp. 5-26

  5. Perception of risk in the use of technologies and social media. Implications for identity building during adolescence

    Education Sciences, Vol. 11, Núm. 9

  6. Phases of implementation of blended learning in Spanish Universities: Study based on segmentation analysis

    Revista Portuguesa de Educacao, Vol. 34, Núm. 1, pp. 28-49

2020

  1. El proyecto Conect-ID: Construyendo conocimiento (teórico) en educación

    Teoría de la educación: Docencia e investigación (Editorial GEU), pp. 115-128

  2. Identificación de marcadores de transferencia en la gestión del conocimiento en educación

    La transferencia de conocimiento en educación: un desafío estratégico (Narcea), pp. 89-102

  3. Identity, technology and education. Identity construction processes in hyperconnected ecosystems

    ACM International Conference Proceeding Series

  4. The OnLife self: CONECT-ID. Construction of Youth Identity in a Hyperconnected World

    ACM International Conference Proceeding Series

  5. Towards ‘Onlife’ Education. How Technology is Forcing Us to Rethink Pedagogy

    Lecture Notes in Networks and Systems (Springer), pp. 1-19

2019

  1. Responsabilidad universitaria en la implementación de los objetivos de desarrollo sostenible

    European Journal of Child Development, Education and Psychopathology, Vol. 7, Núm. 2, pp. 183-196

2018

  1. A competences map on sustainability in higher education. Transversal ethical training for students

    Edulearn 18. 10th International Conference on Education and New Learning Technology: (Palma, 2nd-4th of July, 2018). Conference proceedings