Publicaciones en las que colabora con Alicia Bárbara Murciano Hueso (15)

2023

  1. Daily Life of Elderly: An Approach to the Use of Gerontechnology

    Lecture Notes in Educational Technology (Springer Science and Business Media Deutschland GmbH), pp. 509-515

  2. Use of serious games with older adults: systematic literature review

    Humanities and Social Sciences Communications, Vol. 10, Núm. 1

2022

  1. Digital Identity and Quality of Life Technologies in the Older Adults

    Identity in a Hyperconnected Society: Risks and Educative Proposals (Springer International Publishing), pp. 167-183

  2. La formación en educación emocional en el marco de la sociedad global: oportunidades y retos socioeducativos

    Educación en la sociedad global: lecturas de la agenda política y social (Octaedro), pp. 229-249

  3. Systematic review of digital technology acceptance in older adults. Perspective of TAM models

    Revista Espanola de Geriatria y Gerontologia, Vol. 57, Núm. 2, pp. 105-117

  4. Technology and Quality of Life of Older People in Times of COVID: A Qualitative Study on Their Changed Digital Profile

    International journal of environmental research and public health, Vol. 19, Núm. 16

  5. Use and perception of gerontechnology: differences in a group of Spanish older adults

    Quality in Ageing and Older Adults, Vol. 23, Núm. 3, pp. 114-128

2021

  1. DIGITAL IDENTITY and ELDERLY

    ACM International Conference Proceeding Series

  2. Digital identity and quality of life technologies in the older adults

    Identity in a hyperconnected society: risks and educative proposals (Springer Nature Switzerland AG), pp. 167-183

  3. Envejecimiento activo y los Programas Universitarios para Mayores: estudio sobre la percepción de los participantes

    La educación en Red. Realidades diversas, horizontes comunes: XVII Congreso Nacional y IX Iberoamericano de Pedagogía. Santiago de Compostela 7-9 de julio de 2021. Libro de resúmenes

  4. Intención de participación en programas universitarios de mayores en modalidad a distancia: Identificación de perfiles mediante análisis de segmentación

    Pedagogía social: revista interuniversitaria, Núm. 39, pp. 105-122

  5. Percepción y actitudes de adolescentes y familias sobre la hiperconectividad en el tiempo de ocio: ponencia 4

    La educación en Red. Realidades diversas, horizontes comunes: XVII Congreso Nacional y IX Iberoamericano de Pedagogía. Santiago de Compostela 7-9 de julio de 2021. Libro de resúmenes

2020

  1. Conect-id project. Approach and analysis mechanisms of hyperconnected youth identity

    EDULEARN20 Proceedings: 12th International Conference on Education and New Learning TechnologiesOnline Conference. 6-7 July, 2020. (IATED Academy), pp. 7221-7226

  2. Entornos digitales, conectividad y educación: Percepción y gestión del tiempo en la construcción de la identidad digital de la juventud

    Revista española de pedagogía, Vol. 78, Núm. 277, pp. 457-475

  3. Youth Perception of Connectivity: Times and Uses

    ACM International Conference Proceeding Series