Publicaciones en las que colabora con C. Ayala Altamirano (13)

2023

  1. Caracterización de tareas de inecuaciones propuestas en textos escolares de Educación Primaria

    Investigación en Educación Matemática XXVI: Logroño, 6, 7 y 8 de septiembre de 2023 (Sociedad Española de Investigación en Educación Matemática, SEIEM), pp. 427-434

  2. Desarrollo del pensamiento algebraico a través de la justificación en educación primaria

    Enseñanza de las ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas, Vol. 41, Núm. 1, pp. 149-173

  3. Invención de problemas y sentencias como medio para evidenciar el pensamiento algebraico en Educación Primaria

    Investigación en Educación Matemática XXVI: Logroño, 6, 7 y 8 de septiembre de 2023 (Sociedad Española de Investigación en Educación Matemática, SEIEM), pp. 155-162

2022

  1. A DISCUSSION ABOUT THE SEMANTIC CONGRUENCE OF A TRANSLATION: AN OPPORTUNITY TO PROMOTE ALGEBRAIC THINKING AT ELEMENTARY SCHOOL

    Proceedings of the International Group for the Psychology of Mathematics Education

  2. A discussion about the semantic congruence of a translation: an opportunity to promote algebraic thinking at elementary school

    Proceedings of the 45th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education (Servicio de Publicaciones), pp. 291-298

  3. Fourth graders’ expression of the general case

    ZDM - Mathematics Education, Vol. 54, Núm. 6, pp. 1377-1392

  4. Interacting with Indeterminate Quantities through Arithmetic Word Problems: Tasks to Promote Algebraic Thinking at Elementary School

    Mathematics, Vol. 10, Núm. 13

2021

  1. Fourth-graders’ justifications in early algebra tasks involving a functional relationship

    Educational Studies in Mathematics, Vol. 107, Núm. 2, pp. 359-382

2020

  1. Meanings Attributed to Letters in Functional Contexts by Primary School Students

    International Journal of Science and Mathematics Education, Vol. 18, Núm. 7, pp. 1271-1291

  2. Modos de dar sentido a una relación funcional por estudiantes de cuarto de primaria

    Libro de Abstracts 8th International Congress of Educational Sciences and Development