Elisa
Pérez García
Profesora Ayudante Doctora
Publicaciones (9) Publicaciones de Elisa Pérez García
2023
-
The effect of language status, immersion and cultural integration level on the emotionality of emotion words in Spanish
Emotion and identity in second language learning (Peter Lang UK), pp. 137-165
2022
-
Comparison of the context provision and imagination elicitation approaches to learning emotional vocabulary
Language Teaching Research
-
Los ODS en la enseñanza bilingüe desde un planteamiento inclusivo
Los ODS: avanzando hacia una educación sostenible : modelos y experiencias en el Máster en Profesor de Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanzas de Idiomas (Ediciones Universidad de Salamanca), pp. 239-249
2020
-
Acculturation through Code-Switching Linguistic Analysis in Three Short-Stories: “Invierno”, “Nilda” and “The Pura Principle” (Díaz 2012)
Miscelánea: A journal of english and american studies, Núm. 61, pp. 59-79
-
Code-Switching, Language Emotionality and Identity in Junot Díaz’s “Invierno”
Atlantis: Revista de la Asociación Española de Estudios Anglo-Norteamericanos, Vol. 42, Núm. 2, pp. 99-118
-
Emotion(less) textbooks? An investigation into the affective lexical content of EFL textbooks
System, Vol. 93
-
Emotions as a linguistic category: perception and expression of emotions by Spanish EFL students
Language, Culture and Curriculum, Vol. 33, Núm. 3, pp. 274-289
-
Relationship between code-switching and emotional identity in Junot Diaz’s short stories
Literatura y lingüística, Núm. 42, pp. 91-117
2015
-
Situational factors influencing learner motivation towards developing the speaking skill in the efl classroom
RAEL: revista electrónica de lingüística aplicada, Vol. 14, Núm. 1, pp. 82-95