María José
Hernández Serrano
Profesora Titular de Universidad
Universidad de Cantabria
Santander, EspañaPublicaciones en colaboración con investigadores/as de Universidad de Cantabria (9)
2022
-
Analysis of digital self-presentation practices and profiles of Spanish adolescents on Instagram and TikTok
NAER: Journal of New Approaches in Educational Research, Vol. 11, Núm. 1, pp. 49-63
-
Knowing how to share and to protect oneself: key factors on digital cybercritical education for children
El profesional de la información, Vol. 31, Núm. 6
-
Learn and Entertain: The Invisible Learning Processes of the Younger Generations in Social Networks
Identity in a Hyperconnected Society: Risks and Educative Proposals (Springer International Publishing), pp. 199-212
2021
-
Analysis of the prevalence type in the adolescents' social networks use by age and gender
ACM International Conference Proceeding Series
-
Contravalores del ethos digital percibidos por futuros formadores
Comunicar: Revista Científica de Comunicación y Educación, Núm. 69, pp. 57-67
-
Diversidad cultural en las aulas: Percepciones discentes sobre los valores
Avances en Educación, TIC e innovación: Aportaciones para la mejora empresarial y social: (Advances in Education, ICT and Innovation: Issues for Business and Social Enhancing) (Dykinson), pp. 155-160
-
Learn and entertain: the invisible learning processes of the younger generations in social networks
Identity in a hyperconnected society: risks and educative proposals (Springer Nature Switzerland AG), pp. 199-212
-
Privacidad en redes sociales: análisis de los riesgos de auto-representación digital de adolescentes españoles
Revista Latina de Comunicación Social, Núm. 79
2017
-
Del prosumidor al prodiseñador: el consumo participativo de noticias
Comunicar: Revista Científica de Comunicación y Educación, Núm. 50, pp. 77-88