EDUCACIÓN
Escuela de doctorado
Enzo Raniero
Ferrari Lagos
Personal Investigador
Publicaciones en las que colabora con Enzo Raniero Ferrari Lagos (9)
2023
-
Bottom-up approach: the participation of Fridays For Future in the climate emergency declaration in the University of Salamanca
International Journal of Sustainability in Higher Education, Vol. 24, Núm. 4, pp. 948-968
-
Testing an instrument to assess the perception of climate change policies in universities: the case of Salamanca University
International Journal of Sustainability in Higher Education, Vol. 24, Núm. 1, pp. 160-178
2021
-
El uso de los Cursos abiertos masivos en línea (MOOCs) de ciencia básica como una forma de mejorar la representación social sobre el Cambio Climático
29 Encuentros de Didáctica de las Ciencias Experimentales y 5.as Escuelas de Doctorado: 10, 11 y 12 de febrero 2021
-
La universidad motor de cambio en la formación del profesorado en materia de cambio climático
Transformación universitaria: retos y oportunidades (Ediciones Universidad de Salamanca), pp. 509-518
-
Percepción del profesorado latinoamericano y español sobre el cambio climático: aproximaciones desde un MOOC de formación docente
Revista Educación Ambiental y Sostenibilidad: REAYS, Vol. 3, Núm. 2, pp. 2604
2020
-
Climate Change Education: A proposal of a Category-Based Tool for Curriculum Analysis to Achieve the Climate Competence
Education in the knowledge society (EKS), Núm. 21
2019
-
Formación del profesorado de enseñanza Primaria acerca de la educación del cambio climático: necesidades y propuestas
Boletín ENCIC: Revista del Grupo de Investigación HUM-974, Vol. 3, Núm. 2, pp. 81-83
-
Improvement on social representation of climate change through a knowledge-based MOOC in Spanish
Sustainability (Switzerland), Vol. 11, Núm. 22
-
The university facing the challenges of climate change: A virtual seminar for climate change education
ACM International Conference Proceeding Series