INGENIERÍA INFORMÁTICA
PhD school
María José
Rodríguez Conde
Catedrática de Universidad
Publications by the researcher in collaboration with María José Rodríguez Conde (32)
2021
2020
-
Study for the improvement of the moroccan public higher education system based on a strategic plan for learning technologies
CEUR Workshop Proceedings
-
The institutional decisions to support remote learning and teaching during the COVID-19 pandemic
Proceedings - 10th International Conference on Virtual Campus, JICV 2020
2019
-
Grupo GRIAL
IE Comunicaciones: Revista Iberoamericana de Informática Educativa, Núm. 30, pp. 33-48
-
Portal del Programa de Doctorado Formación en la Sociedad del Conocimiento
Buenas prácticas en calidad de la Universidad de Salamanca: recopilación de las I Jornadas
-
Resultados preliminares tras tres años aplicando aprendizaje basado en proyectos en ingeniería del software
Aprendizaje, innovación y cooperación como impulsores del cambio metodológico. Actas del V congreso internacional sobre aprendizaje, innovación y cooperación, CINAIC 2019
2018
-
Delphi study to identify the young people priorities about digital society
ACM International Conference Proceeding Series
-
Pilot experience applying an active learning methodology in a software engineering classroom
IEEE Global Engineering Education Conference, EDUCON
2017
-
Actas XVIII Congreso Internacional de Investigación Educativa: interdisciplinariedad y transferencia (AIDIPE, 2017)
Asociacion Interuniversitaria de Investigacion Pedagógica (AIDIPE)
-
Interdisciplinaridad y transferencia: Actas I Encuentro de doctorados e investigadores noveles
Asociacion Interuniversitaria de Investigacion Pedagógica (AIDIPE)
2015
-
Definition of a technological ecosystem for scientific knowledge management in a PhD Programme
ACM International Conference Proceeding Series
2014
-
An evolving Learning Management System for new educational environments using 2.0 tools
Interactive Learning Environments, Vol. 22, Núm. 2, pp. 188-204
-
Evaluación del impacto del término "MOOC" vs "ELearning" en la literatura científica y de divulgación.
Profesorado: Revista de curriculum y formación del profesorado, Vol. 18, Núm. 1, pp. 185-201
-
Evaluación inicial de competencias informacionales y de trabajo colaborativo en el profesorado universitario de Castilla y León
FECIES 2013: X Foro Internacional sobre Evaluación de la Calidad de la Investigación y de la Educación Superior
-
Key factors for determining student satisfaction in engineering: a regression study
The International journal of engineering education, Vol. 30, Núm. 3, pp. 576-584
-
Perceived openness of Learning Management Systems by students and teachers in education and technology courses
Computers in Human Behavior, Vol. 31, Núm. 1, pp. 517-526
-
Teachers' attitude regarding the use of ICT. A factor reliability and validity study
Computers in Human Behavior, Vol. 31, Núm. 1, pp. 509-516
-
Using robotics as a learning tool in Latin America and Spain
Revista Iberoamericana de Tecnologias del Aprendizaje, Vol. 9, Núm. 4, pp. 144-150
2013
-
Students' Active Role on the Assessment of Learning Results in Blended-Learning Environments in Engineering in Spain
Communications in Computer and Information Science
2012
-
Adaptive assessments using open specifications
International Journal of Distance Education Technologies, Vol. 10, Núm. 4, pp. 56-71