Publicaciones en las que colabora con María Gómez Vela (42)

2019

  1. Personal characteristics and school contextual variables associated with student self-determination in Spanish context

    Journal of Intellectual and Developmental Disability, Vol. 44, Núm. 1, pp. 23-34

2015

  1. A psychometric evaluation of the ARC-INICO Self-Determination Scale for adolescents with intellectual disabilities

    International journal of clinical and health psychology, Vol. 15, Núm. 2, pp. 149-159

  2. Propiedades psicométricas de la escala ARC-INICO para evaluar la autodeterminación

    Revista Española de Orientación y Psicopedagogía, Vol. 26, Núm. 1, pp. 8-24

2014

  1. Determinantes de la calidad de vida de alumnos de primaria con necesidades específicas de apollo educativo y sin ellas: El papel de la resiliencia

    Avances en Ciencias de la Educación y del Desarrollo, 2014 II Congreso internacional de ciencias de la educación y del desarrollo. Granada (España), 25-27 de Junio de 2014 (Asociación Española de Psicología Conductual AEPC), pp. 802-808

  2. Determinantes de la calidad de vida del alumnado de primaria

    Revista Iberoamericana de Educación, Vol. 66, Núm. 1, pp. 59-74

  3. Environmental needs and facilitators available for children and adolescents with cerebral palsy: Adaptation and validation of the European Child Environment Questionnaire (ECEQ) Spanish version

    Disability and Rehabilitation, Vol. 36, Núm. 18, pp. 1536-1548

2013

  1. El papel del contexto educativo en la autodeterminación. Análisis de su influencia en el proceso de transición a la vida adulta de alumnos con discapacidad intelectual.

    Revista Iberoamericana de Educación, Vol. 63, Núm. 1, pp. 19-33

  2. Inclusión y convivencia escolar: análisis de la formación del profesorado

    EJIHPE: European Journal of Investigation in Health, Psychology and Education, Vol. 3, Núm. 2, pp. 125-135

  3. Teaching, Learning and inclusive education: the challenge of teachers' training for inclusion

    3RD WORLD CONFERENCE ON LEARNING, TEACHING AND EDUCATIONAL LEADERSHIP

  4. The influence of participation in leisure activities on quality of life in Spanish children and adolescents with Cerebral Palsy

    Research in Developmental Disabilities, Vol. 34, Núm. 9, pp. 2864-2871

  5. ¿Cómo evaluar la autodeterminación?: escala ARC-INICO de Evaluación de la Autodeterminación

    Siglo Cero: Revista Española sobre Discapacidad Intelectual, Vol. 44, Núm. 248, pp. 21-39