EDUCACION INCLUSIVA
Publications (55)
View referenced research data.2025
-
DUA: diseño universal para el aprendizaje
Recursos para la enseñanza bilingüe y atención a la diversidad en educación primaria (Aula Magna McGraw Hill), pp. 68-75
-
Diseño de situaciones de aprendizaje bilingües e inclusivas
Recursos para la enseñanza bilingüe y atención a la diversidad en educación primaria (Aula Magna McGraw Hill), pp. 123-150
-
El apoyo educativo desde un enfoque inclusivo: principales y características y estrategias
Recursos para la enseñanza bilingüe y atención a la diversidad en educación primaria (Aula Magna McGraw Hill), pp. 85-92
-
Inclusive teaching practices in bilingual education (IT-BE) in Spanish monolingual regions: design and validation of an assessment tool
International Journal of Bilingual Education and Bilingualism, Vol. 28, Núm. 5, pp. 612-627
-
Introducción
Recursos para la enseñanza bilingüe y atención a la diversidad en educación primaria (Aula Magna McGraw Hill), pp. 15-17
-
Prácticas inclusivas en los programas bilingües de educación primaria: percepción de los estudiantes y factores asociados
Revista de educación, Núm. 408, pp. 266-281
-
Recursos para la enseñanza bilingüe y atención a la diversidad en educación primaria
Aula Magna McGraw Hill
-
Transcultural adaptation and psychometric properties of the Spanish version of Participation and Environment Measurement—Children and Youth (PEM-CY)
BMC Psychology, Vol. 13, Núm. 1
2024
-
Formación en inclusión y cambio de actitudes, un binomio indisoluble
Una educación inclusiva y de calidad: ideas y estrategias para seguir avanzando (Universidad de Salamanca), pp. 155-160
-
Inclusive teaching practices implemented in primary school bilingual programmes in Spain: Teachers’ views and associated factors
System, Vol. 124
-
Leisure education in youth with developmental disabilities: Effects on individual quality of life, adaptive behavior, and family quality of life
Journal of Intellectual Disabilities, Vol. 28, Núm. 2, pp. 326-342
-
Proxy- and self-report evaluation of quality of life in cerebral palsy: Using Spanish version of CPQOL for Children and adolescents
Research in Developmental Disabilities, Vol. 154
2023
-
Bilingual education and attention to diversity: Key issues in primary education teacher training in Spain
Handbook of Research on Training Teachers for Bilingual Education in Primary Schools (IGI Global), pp. 155-185
-
El Trabajo Fin de Grado:: variables predictoras de la satisfacción y la nota en una muestra de alumnado de los Grados en Maestro en Educación Infantil y Primaria
Revista complutense de educación, Vol. 34, Núm. 1, pp. 47-56
-
Identifying teachers’ strengths to face COVID-19: narratives from across the globe
Cambridge Journal of Education, Vol. 53, Núm. 3, pp. 357-374
-
What Competencies and Capabilities Identify a Good Teacher? Design of an Instrument to Measure Preservice Teachers’ Perceptions
Education Sciences, Vol. 13, Núm. 8
-
What Factors Explain Family Quality of Life in Neurodegenerative Diseases?
Journal of Gerontological Social Work, Vol. 66, Núm. 7, pp. 960-980
2022
-
Listening to families with a person with neurodegenerative disease talk about their quality of life: integrating quantitative and qualitative approaches
Health and Quality of Life Outcomes, Vol. 20, Núm. 1
-
Sostenibilidad ambiental en la formación inicial de maestros: una experiencia en el huerto didáctico universitario
Avances en Educación Superior e Investigación. Vol. 2
-
¿Por qué el alumnado de magisterio escoge la carrera docente?
Aula abierta, Vol. 51, Núm. 4, pp. 395-405