Juan Carlos
Hernández Beltrán
Profesor Titular de Universidad
Leoncio
Vega Gil
Catedrático de Universidad
Publications by the researcher in collaboration with Leoncio Vega Gil (10)
2022
-
The policy of transfer of curricular reforms between Spain and Brazil. Towards the psychologisation of education
Revista Lusofona de Educacao, Vol. 57, Núm. 57, pp. 11-23
-
The political and sociopedagogical challenges of good education in Castilla y León, Spain
Education Policy Analysis Archives, Vol. 30
2019
-
La formación inicial del profesorado y los retos de la escuela del siglo XXI
Memòries del Programa de Xarxes-I3CE de qualitat, innovació i investigació en docència universitària: convocatòria 2018-19 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 735
2018
-
The bologna process could be at stake: Some thoughts from Spain
Universal Journal of Educational Research, Vol. 6, Núm. 4, pp. 769-774
2016
-
Pisa as a political tool in spain: Assessment instrument, academic discourse and political reform
European Education, Vol. 48, Núm. 2, pp. 89-103
2012
-
Los institutos universitarios de formación de profesores de Francia y la educación intercultural
Revista de educación, Núm. 357, pp. 305-326
-
XXV CESE Conference (Salamanca, España, 17-21 de junio de 2012). Empires, post-coloniality and Interculturality: comparative education between past, post, and present
Revista Latinoamericana de Educación Comparada: RELEC, Año 3, Núm. 3, pp. 98-101
2008
-
El desafío de la interculturalidad en los Institutos Universitarios de Formación de Profesores en Francia. Hacia la formación pedagógica en educación intercultural
Educación como respuesta a la diversidad: Una perspectiva comparada (Universidad Pablo de Olavide), pp. 98-99
2007
-
Initial practical training trends of primary school teachers: the private school model. Comparative study in Mediterranean Europe
Encounters on education = Encuentros sobre educación = Recontres sur l'éducation, Núm. 8, pp. 145-172
2006
-
Formación y carácter universitario de los Institutos Universitarios de Formación de Profesores (IUFM) en Francia
Revista de educación, Núm. 341, pp. 881-898