Santiago
Vicente Martín
Profesor Titular de Universidad
Lieven
Verschaffel
Publicaciones en las que colabora con Lieven Verschaffel (11)
2022
-
Arithmetic word problem solving. Analysis of Singaporean and Spanish textbooks
Educational Studies in Mathematics, Vol. 111, Núm. 3, pp. 375-397
-
Dificultad de los problemas aritméticos verbales de los libros de texto singapurenses y españoles
Avances de investigación en educación matemática, Núm. 22, pp. 137-156
-
Dificultad de los problemas verbales en los libros de primaria de Singapur y España
Números: Revista de didáctica de las matemáticas, Núm. 112, pp. 41-64
2021
-
Comparison of the level of authenticity of arithmetic word problems in Spanish and Singaporean textbooks
Culture and Education, Cultura y Educación, Vol. 33, Núm. 1, pp. 106-133
2020
-
Word problem solving approaches in mathematics textbooks: a comparison between Singapore and Spain
European Journal of Psychology of Education, Vol. 35, Núm. 3, pp. 567-587
2018
-
Resolución de problemas aritméticos verbales. Un análisis de los libros de texto españoles
Culture and Education, Cultura y Educación, Vol. 30, Núm. 1, pp. 87-104
2014
-
Processing of situational information in story problem texts an analysis from on-line measures: an analysis from on-line measures
The Spanish Journal of Psychology, Vol. 17, pp. 1-14
2008
-
Influence of situational and mathematical information on situationally difficult word problems
Studia Psychologica, Vol. 50, Núm. 4, pp. 337-356
-
Influencia del conocimiento matemático y situacional en la resolución de problemas aritméticos verbales: ayudas textuales y gráficas
Journal for the Study of Education and Development, Infancia y Aprendizaje, Vol. 31, Núm. 4, pp. 463-484
-
Utilizar las matemáticas para resolver problemas reales
Culture and Education, Cultura y Educación, Vol. 20, Núm. 4, pp. 391-406
2007
-
Influence of situational and conceptual rewording on word problem solving
British Journal of Educational Psychology, Vol. 77, Núm. 4, pp. 829-848