José Carlos
Sánchez Prieto
Profesor Permanente Laboral
Publicacións (64) Publicacións de José Carlos Sánchez Prieto
2024
-
Behavioral Intention to Use Mobile Devices for Assessment in Pre-service Teachers: A Gender or an Initial Training Issue?
Lecture Notes in Educational Technology (Springer Science and Business Media Deutschland GmbH), pp. 1135-1146
-
Contribución al conocimiento en Investigación Educativa a partir de estudios de validación de escalas: una reflexión crítica sobre el trabajo de M. Tourón et al. (2023) y el análisis metodológico de Martínez-García (2024)
Revista de educación, Núm. 406, pp. 65-84
-
Perceived usefulness of mobile devices in assessment: a comparative study of three technology acceptance models using PLS-SEM
Journal of New Approaches in Educational Research, Vol. 13, Núm. 1, pp. 1-23
-
Perceived usefulness of mobile devices in assessment: a comparative study of three technology acceptance models using PLS-SEM
NAER: Journal of New Approaches in Educational Research, Vol. 13, Núm. 1
-
Toward a new educational reality: A mapping review of the role of e-assessment in the new digital context
Education and Information Technologies, Vol. 29, Núm. 6, pp. 7053-7080
-
Trends on Communication, Educational Assessment, Educational Innovation, Identity, Smart Learning, and Doctoral Consortium at TEEM 2023
Lecture Notes in Educational Technology (Springer Science and Business Media Deutschland GmbH), pp. 759-778
-
¿Un móvil para evaluar en el aula? Diseño y validación de un modelo específico de aceptación tecnológica
Nuevas tendencias interdisciplinares en educación y conocimiento (Tirant Humanidades), pp. 441-456
2023
-
Evaluando a través de dispositivos móviles: validación de un nuevo modelo para determinar la aceptación tecnológica en docentes
Proceedings 2nd international congress: education and knowledge
-
TAM, Assessment, and Mobile Technologies: A Study of Teachers’ Acceptance in Higher Education
Lecture Notes in Educational Technology (Springer Science and Business Media Deutschland GmbH), pp. 1263-1271
2022
-
Developing a Research Method to Analyze Visual Literacy Based on Cross- Cultural Characteristics
Research Anthology on Innovative Research Methodologies and Utilization Across Multiple Disciplines (IGI Global), pp. 335-350
-
Evaluación de la calidad en e-Learning en Educación Superior: una revisión sistemática de la literatura
Education in the knowledge society (EKS), Núm. 23
-
Innovación en el uso de las pruebas objetivas para la promoción del pensamiento de orden superior
Educar para transformar: Innovación pedagógica, calidad y TIC en contextos formativos (Dykinson), pp. 820-829
-
La orientación educativa en España: mapeo sobre su estado actual (2010-2019)
Education in the knowledge society (EKS), Núm. 23
2021
-
A cross-cultural study on the influence of cultural values and teacher beliefs on university teachers’ information and communications technology acceptance
Educational Technology Research and Development, Vol. 69, Núm. 2, pp. 1271-1297
-
Calidad en e-Learning:: Identificación de sus dimensiones, propuesta y validación de un modelo para su evaluación en Educación Superior
RIED: revista iberoamericana de educación a distancia, Vol. 24, Núm. 2, pp. 225-244
-
ELearning, assessment and Higher Education in times of pandemic: A mapping of the literature
Proceedings - 11th International Conference on Virtual Campus, JICV 2021
-
El desarrollo de la identidad profesional docente mediante metodologías innovadoras en el aula
Buena orientación, buena elección: II Congreso Internacional de Orientación Universitaria
-
El empleo de videotutoriales en la era post COVID19: valoración e influencia en la identidad docente del futuro profesional
RED: revista de educación a distancia, Vol. 21, Núm. 65
-
Evaluation in Education and Guidance: Contributions from TEEM 21
ACM International Conference Proceeding Series
-
Orientación para la carrera en la formación del profesorado, su importancia en la construcción de su proyecto personal
Buena orientación, buena elección: II Congreso Internacional de Orientación Universitaria