Departamento
SOCIOLOGÍA Y COMUNICACIÓN
Publicaciones (103) Publicaciones en las que ha participado algún/a investigador/a
2022
-
#MeCripple: ableism, microaggressions, and counterspaces on Twitter in Spain
Disability and Society
-
Análisis comparativo de la información política publicada en Twitter por los principales medios impresos y digitales en torno a las elecciones generales del 10N de 2019
adComunica: revista científica de estrategias, tendencias e innovación en comunicación, Núm. 23, pp. 301-328
-
Análisis crítico de la Universidad española
Revista SOCYL, Núm. 2, pp. 39-53
-
Análisis de la dinámica, la estructura y el contenido de los mensajes de Twitter: violencia sexual en #Cuéntalo
Empiria: Revista de metodología de ciencias sociales, Núm. 53, pp. 89-119
-
Análisis de las potencialidades de Facebook como herramienta electoral: estudio de caso de las elecciones presidenciales mexicanas en 2018
Perspectivas de la comunicación, Vol. 15, Núm. 1, pp. 141-181
-
Análisis interseccional sobre personajes femeninos de distintos colectivos étnicos: Estudio de caso de tres miniseries de Netflix
Investigaciones feministas, Vol. 13, Núm. 1, pp. 485-496
-
Approach Developed According to Sustainable Development Goals and Challenges for Future Professionals in Social Intervention
Social Sciences, Vol. 11, Núm. 2
-
Apuntes sobre “mujeres con valor”: El estudio acerca la realidad de las mujeres con síndrome de Down en España.
Actas de coordinación sociosanitaria, Núm. 31, pp. 114-126
-
Between invisibility and homonormativity: LGBT+ referents for spanish adolescents
Journal of LGBT Youth, Vol. 19, Núm. 4, pp. 448-468
-
Big Girls Don’t Cry: An Assessment of Research Units’ Leadership and Gender Distribution in Higher Education Institutions
Social Sciences, Vol. 11, Núm. 8
-
Bringing about the data revolution in development: What data skills do aspiring development professionals need?
Journal of International Development, Vol. 34, Núm. 7, pp. 1381-1397
-
Business engagement with science: Opening the black box of perception of science in the business sector
Revista española de documentación científica, Vol. 45, Núm. 1
-
CSR communication on social media: the impact of source and framing on message credibility, corporate reputation and WOM
Corporate Communications, Vol. 27, Núm. 3, pp. 543-557
-
Can active learning techniques simultaneously develop students’ hard and soft skills? Evidence from an international relations class
PLoS ONE, Vol. 17, Núm. 4 April
-
Can we improve our neighbourhoods to be more physically active? Residents' perceptions from a qualitative urban health inequalities study
Health and Place, Vol. 77
-
Ciberviolencias machistas en Instagram: Relación entre la violencia recibida y el contenido compartido
IC Revista Científica de Información y Comunicación, Núm. 19, pp. 211-236
-
Cohort study on educational well-being of children of Chinese origin adopted into transracial and international families in the Spanish education system
F1000Research, Vol. 10
-
Conocimiento y percepción de la ciudadanía española sobre el big data y la inteligencia artificial
Icono14, Vol. 20, Núm. 1
-
Cómo son los personajes inmigrantes en las series españolas emitidas en plataformas de streaming
Revista de Comunicación de la SEECI, Núm. 55, pp. 37-56
-
Dancing across European and Latin-American Borders: Pili and Mili’s transnational musical films of the 1960s
Transnational Screens, Vol. 13, Núm. 1, pp. 64-79