Departamento
DIDÁCTICA, ORGANIZACIÓN Y MÉTODOS DE INVESTIGACIÓN
Publicacións (23) Publicacións nas que participase algún/ha investigador/a
2024
-
A multilevel investigation of factors related to achievement in Ireland and Spain using PISA data
Frontiers in Education, Vol. 9
-
Academic Program for the Relationship with Companies: An M-Learning Strategy to Promote University-Business Collaborations
International Journal of Information and Education Technology, Vol. 14, Núm. 1, pp. 81-91
-
Cornerball: a new alternative sport proposal for school physical education
Frontiers in Sports and Active Living, Vol. 6
-
Critical incidents as a strategy to enhance student teachers’ reflection about practice through immersive learning
Reflective Practice, Vol. 25, Núm. 3, pp. 406-425
-
Cross-cultural adaptation and validation of the Spanish version of the Exercise and Eating Disorders Questionnaire
Mental Health and Physical Activity, Vol. 26
-
Data visualization and domain knowledge: Insights through focus groups of researchers in Spain
Computers in Human Behavior, Vol. 155
-
Developing culturally responsive school leaders in Ireland and Spain. The evolving role of professional development
Irish Educational Studies
-
Ejes estructurantes de la innovación educativa en contextos tecnológicos. Descripción y análisis desde la Teoría Fundamentada (TF)
Revista complutense de educación, Vol. 35, Núm. 2, pp. 273-283
-
Evolución de los predictores contextuales del nivel competencial de las y los estudiantes españoles: Un estudio comparativo entre PISA 2015 y 2018
Revista de investigación educativa, RIE, Vol. 42, Núm. 2, pp. 1-22
-
Factores de calidad docente asociados a la equidad educativa: formación del profesorado y estrategias docentes
Revista electrónica interuniversitaria de formación del profesorado, Vol. 27, Núm. 1, pp. 75-88
-
How to Assess Oral Narrative Skills of Children and Adolescents with Intellectual Disabilities: A Systematic Review
Behavioral Sciences, Vol. 14, Núm. 4
-
La influencia de los organismos supranacionales en la evaluación de la calidad de la educación. Una visión desde España
Políticas de Avaliação da Qualidade Educativa em Perspectiva Internacional (Criação Editora), pp. 112-125
-
La perspectiva europea de formación de profesores: Lo nacional vs. lo europeo
Revista española de educación comparada, Núm. 44, pp. 184-204
-
Open and Collaborative Innovation for the Social Construction of Learning: Descriptive Analysis of an xMOOC Design
SAGE Open, Vol. 14, Núm. 2
-
Perceived usefulness of mobile devices in assessment: a comparative study of three technology acceptance models using PLS-SEM
Journal of New Approaches in Educational Research, Vol. 13, Núm. 1, pp. 1-23
-
Perceived usefulness of mobile devices in assessment: a comparative study of three technology acceptance models using PLS-SEM
NAER: Journal of New Approaches in Educational Research, Vol. 13, Núm. 1
-
Protocolo de adecuación para el cumplimiento por el estado español del pacto mundial de migraciones
Ministerio de Ciencia, Innovación y Universidades
-
Revisión sistemática sobre la relación resiliencia-rendimiento académico del alumnado en educación obligatoria: análisis de evaluaciones a gran escala
Aula abierta, Vol. 53, Núm. 1, pp. 37-45
-
Senior TV – producing information as a way of deepening media literacy and defending against misinformation
Observatorio (OBS*), Vol. 18, Núm. 0
-
The importance of physical education in the development of school-age children
Sustainability and Sports Science Journal (SSSJ), Vol. 2, Núm. 1, pp. 33-44