Departamento
DIDÁCTICA DE LAS MATEMÁTICAS Y DE LAS CIENCIAS EXPERIMENTALES
Publicaciones (52) Publicaciones en las que ha participado algún/a investigador/a
2023
-
A three-pronged method to analyse pre-service teachers’ understanding and epistemic reasoning about soil
Journal of Biological Education
-
Actitudes y Percepciones de los Estudiantes de Administración y Gestión Empresas hacia la Inteligencia Artificial
II Congreso Internacional de Innovación Docente, Educación y Transferencia del Conocimiento
-
Actitudes y percepciones de los estudiantes de Administración y Gestión Empresas hacia la inteligencia artificial
Construyendo la educación del futuro en áreas de ingeniería, economía y STEM (Dykinson), pp. 470-486
-
An Individual Work Plan to Influence Educational Learning Paths in Engineering Undergraduate Students
Springer Proceedings in Mathematics and Statistics
-
Analysis of the socioeconomic barriers in implementing public health measures to contain COVID-19 transmission in Pakistan: a DELPHI–DEMATEL-based approach
Kybernetes, Vol. 52, Núm. 3, pp. 1149-1170
-
Aprendizaje de las matemáticas a través del cómic
Uno: Revista de didáctica de las matematicas, Núm. 101, pp. 57-64
-
Bottom-up approach: the participation of Fridays For Future in the climate emergency declaration in the University of Salamanca
International Journal of Sustainability in Higher Education, Vol. 24, Núm. 4, pp. 948-968
-
Coccolithophore paleoproductivity since the Last Glacial Maximum in the Atlantic Ocean: Relationship with calcification and preservation variability
Quaternary International, Vol. 643, pp. 34-45
-
Comparative Study of the Attitudes and Perceptions of University Students in Business Administration and Management and in Education toward Artificial Intelligence
Education Sciences, Vol. 13, Núm. 6
-
Concepciones de estudiantes de instituto y universidad sobre el tiempo geológico
Didáctica de las ciencias experimentales y sociales, Núm. 44, pp. 195-214
-
Correction to: Green finance, renewable energy, financial development, FDI, and CO2 nexus under the impact of higher education (Environmental Science and Pollution Research, (2022), 10.1007/s11356-022-24582-5)
Environmental Science and Pollution Research
-
Desarrollo del pensamiento algebraico a través de la justificación en educación primaria
Enseñanza de las ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas, Vol. 41, Núm. 1, pp. 149-173
-
Design, Development, and Evaluation of an Intervention in Terms of Teaching/Learning Practices of Curricular Units of Differential and Integral Calculus in Engineering Degrees
Lecture Notes in Educational Technology (Springer Science and Business Media Deutschland GmbH), pp. 1320-1328
-
Diseño universal para el aprendizaje en los distintos niveles educativos. ¿Los docentes se sienten preparados para aplicarlo?
Educación, tecnología, innovación y transferencia del conocimiento (Dykinson), pp. 2085-2100
-
Educando a futuras científicas
Interculturalidad, inclusión y equidad en educación (Ediciones Universidad de Salamanca), pp. 191-198
-
Effectiveness of Interdisciplinary Instruction in Pre-service Teacher Education for Sustainability: Issues From the Big History and the Study of Climate Change
Journal of Teacher Education for Sustainability, Vol. 25, Núm. 1, pp. 5-21
-
Emociones y autoeficacia del alumnado de Educación Secundaria ante contenidos de Biología y Geología
Ápice: revista de educación científica, Vol. 7, Núm. 1, pp. 35-55
-
Estadística y ODS: una relación necesaria
Propuestas docentes para la integración de la Agenda 2030 y los ODS en la Universidad de Salamanca: modelos y experiencias en el Máster en Profesor de Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanzas de Idiomas (Ediciones Universidad de Salamanca), pp. 351-367
-
Exploring the Complex Nexus between Sustainable Development and Green Tourism through Advanced GMM Analysis
Sustainability (Switzerland), Vol. 15, Núm. 14
-
Exterior field of neutron stars: The singularity structure of vacuum and electrovac solutions
Physical Review D, Vol. 108, Núm. 4