Publicaciones (52) Publicaciones en las que ha participado algún/a investigador/a

2023

  1. A three-pronged method to analyse pre-service teachers’ understanding and epistemic reasoning about soil

    Journal of Biological Education

  2. Actitudes y Percepciones de los Estudiantes de Administración y Gestión Empresas hacia la Inteligencia Artificial

    II Congreso Internacional de Innovación Docente, Educación y Transferencia del Conocimiento

  3. Actitudes y percepciones de los estudiantes de Administración y Gestión Empresas hacia la inteligencia artificial

    Construyendo la educación del futuro en áreas de ingeniería, economía y STEM (Dykinson), pp. 470-486

  4. An Individual Work Plan to Influence Educational Learning Paths in Engineering Undergraduate Students

    Springer Proceedings in Mathematics and Statistics

  5. Analysis of the socioeconomic barriers in implementing public health measures to contain COVID-19 transmission in Pakistan: a DELPHI–DEMATEL-based approach

    Kybernetes, Vol. 52, Núm. 3, pp. 1149-1170

  6. Aprendizaje de las matemáticas a través del cómic

    Uno: Revista de didáctica de las matematicas, Núm. 101, pp. 57-64

  7. Bottom-up approach: the participation of Fridays For Future in the climate emergency declaration in the University of Salamanca

    International Journal of Sustainability in Higher Education, Vol. 24, Núm. 4, pp. 948-968

  8. Coccolithophore paleoproductivity since the Last Glacial Maximum in the Atlantic Ocean: Relationship with calcification and preservation variability

    Quaternary International, Vol. 643, pp. 34-45

  9. Comparative Study of the Attitudes and Perceptions of University Students in Business Administration and Management and in Education toward Artificial Intelligence

    Education Sciences, Vol. 13, Núm. 6

  10. Concepciones de estudiantes de instituto y universidad sobre el tiempo geológico

    Didáctica de las ciencias experimentales y sociales, Núm. 44, pp. 195-214

  11. Correction to: Green finance, renewable energy, financial development, FDI, and CO2 nexus under the impact of higher education (Environmental Science and Pollution Research, (2022), 10.1007/s11356-022-24582-5)

    Environmental Science and Pollution Research

  12. Desarrollo del pensamiento algebraico a través de la justificación en educación primaria

    Enseñanza de las ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas, Vol. 41, Núm. 1, pp. 149-173

  13. Design, Development, and Evaluation of an Intervention in Terms of Teaching/Learning Practices of Curricular Units of Differential and Integral Calculus in Engineering Degrees

    Lecture Notes in Educational Technology (Springer Science and Business Media Deutschland GmbH), pp. 1320-1328

  14. Diseño universal para el aprendizaje en los distintos niveles educativos. ¿Los docentes se sienten preparados para aplicarlo?

    Educación, tecnología, innovación y transferencia del conocimiento (Dykinson), pp. 2085-2100

  15. Educando a futuras científicas

    Interculturalidad, inclusión y equidad en educación (Ediciones Universidad de Salamanca), pp. 191-198

  16. Effectiveness of Interdisciplinary Instruction in Pre-service Teacher Education for Sustainability: Issues From the Big History and the Study of Climate Change

    Journal of Teacher Education for Sustainability, Vol. 25, Núm. 1, pp. 5-21

  17. Emociones y autoeficacia del alumnado de Educación Secundaria ante contenidos de Biología y Geología

    Ápice: revista de educación científica, Vol. 7, Núm. 1, pp. 35-55

  18. Estadística y ODS: una relación necesaria

    Propuestas docentes para la integración de la Agenda 2030 y los ODS en la Universidad de Salamanca: modelos y experiencias en el Máster en Profesor de Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanzas de Idiomas (Ediciones Universidad de Salamanca), pp. 351-367

  19. Exploring the Complex Nexus between Sustainable Development and Green Tourism through Advanced GMM Analysis

    Sustainability (Switzerland), Vol. 15, Núm. 14

  20. Exterior field of neutron stars: The singularity structure of vacuum and electrovac solutions

    Physical Review D, Vol. 108, Núm. 4