Publicaciones en las que colabora con Judith Martín Lucas (31)

2022

  1. Digital Natives or Digital Castaways? Processes of Constructing and Reconstructing Young People’s Digital Identity and Their Educational Implications

    Identity in a Hyperconnected Society: Risks and Educative Proposals (Springer International Publishing), pp. 15-32

  2. Use and perception of gerontechnology: differences in a group of Spanish older adults

    Quality in Ageing and Older Adults, Vol. 23, Núm. 3, pp. 114-128

2021

  1. Digital natives or digital castaways?: processes of constructing and reconstructing young people’s digital identity and their educational implications

    Identity in a hyperconnected society: risks and educative proposals (Springer Nature Switzerland AG), pp. 15-32

  2. Intención de uso y autopercepción docente del bLearning en educación superior

    Revista de educación, Núm. 391, pp. 209-235

  3. Living Labs: revisión sistemática de la literatura de la producción científica en ciencias sociales

    La educación en Red. Realidades diversas, horizontes comunes: XVII Congreso Nacional y IX Iberoamericano de Pedagogía. Santiago de Compostela 7-9 de julio de 2021. Libro de resúmenes

  4. Pensar la (teoría de la) educación, desde la tecnología de nuestro tiempo

    Teoría de la educación, Vol. 33, Núm. 2, pp. 5-26

  5. Perception of risk in the use of technologies and social media. Implications for identity building during adolescence

    Education Sciences, Vol. 11, Núm. 9

  6. Phases of implementation of blended learning in Spanish Universities: Study based on segmentation analysis

    Revista Portuguesa de Educacao, Vol. 34, Núm. 1, pp. 28-49

2020

  1. El proyecto Conect-ID: Construyendo conocimiento (teórico) en educación

    Teoría de la educación: Docencia e investigación (Editorial GEU), pp. 115-128

  2. Identidad hiperconectada: primeros resultados de un estudio sobre la construcción identitaria juvenil

    La tecnología como eje del cambio metodológico (UMA Editorial), pp. 655-658

  3. Identificación de marcadores de transferencia en la gestión del conocimiento en educación

    La transferencia de conocimiento en educación: un desafío estratégico (Narcea), pp. 89-102

  4. Identity, technology and education. Identity construction processes in hyperconnected ecosystems

    ACM International Conference Proceeding Series

  5. The OnLife self: CONECT-ID. Construction of Youth Identity in a Hyperconnected World

    ACM International Conference Proceeding Series

  6. Towards ‘Onlife’ Education. How Technology is Forcing Us to Rethink Pedagogy

    Lecture Notes in Networks and Systems (Springer), pp. 1-19