Publicaciones (72) Publicaciones en las que ha participado algún/a investigador/a

2014

  1. A Rasch analysis of the harm reduction self-efficacy questionnaire in Portugal

    Addictive Behaviors, Vol. 39, Núm. 10, pp. 1500-1503

  2. Actitudes hacia el síndrome de down los medios de comunicación

    International Journal of Developmental and Educational Psychology: INFAD. Revista de Psicología, Vol. 4, Núm. 1, pp. 589-596

  3. Actitudes hacia la discapacidad y redes sociales: algunas evidencias

    International Journal of Developmental and Educational Psychology: INFAD. Revista de Psicología, Vol. 4, Núm. 1, pp. 597-604

  4. Actitudes hacia la diversidad: el papel del género y de la formación

    Cuestiones de género: de la igualdad y la diferencia, Núm. 9, pp. 50-62

  5. Actitudes, barreras y oportunidades para el empleo de personas con discapacidad intelectual

    International Journal of Developmental and Educational Psychology: INFAD. Revista de Psicología, Vol. 4, Núm. 1, pp. 613-619

  6. Adaptación de la escala Creative Environment Perceptions al español

    Universitas psychologica, Vol. 13, Núm. 4, pp. 1357-1366

  7. Aging and social networks in Spain: The importance of pubs and churches

    International Journal of Aging and Human Development, Vol. 78, Núm. 1, pp. 23-46

  8. An evidence-based approach to organization evaluation and change in human service organizations evaluation and program planning

    Evaluation and Program Planning, Vol. 45, pp. 110-118

  9. Analysis of group performance with categorical data when agents are heterogeneous: The evaluation of scholastic performance in the OECD through PISA

    Economics of Education Review, Vol. 40, pp. 140-151

  10. Análisis Rasch de la versión española de la escala Mindful Attention Awareness Scale en una muestra clínica

    Revista de Psiquiatria y Salud Mental, Vol. 7, Núm. 1, pp. 32-41

  11. Análisis de la conducta vocacional en estudiantes de psicología

    Education in the knowledge society (EKS), Vol. 15, Núm. 2, pp. 152-172

  12. Análisis de los distintos enfoques del paradigma del diseño universal aplicado a la educación.

    Revista latinoamericana de educación inclusiva, Vol. 8, Núm. 1, pp. 143-152

  13. Aplicación del método de Encuesta Factorial al estudio de la valoración de las interacciones sexuales consentidas con menores

    REMA, Vol. 19, Núm. 1, pp. 1-16

  14. Apoyo psicosocial a familias de personas con enfermedad mental grave y prolongada

    International Journal of Developmental and Educational Psychology: INFAD. Revista de Psicología, Vol. 2, Núm. 1, pp. 29-38

  15. Aproximación al problema de la inactividad en las personas con discapacidad

    Revista del Ministerio de Empleo y Seguridad Social: Revista del Ministerio de Trabajo, Migraciones y Seguridad Social, Núm. 111, pp. 63-76

  16. Both associative activation and thematic extraction count, but thematic false memories are more easily rejected

    Memory, Vol. 22, Núm. 8, pp. 1024-1040

  17. Cause of death in mild cognitive impairment: A prospective study (NEDICES)

    European Journal of Neurology, Vol. 21, Núm. 2, pp. 253-e9

  18. Cognitive impairment and intellectual disability

    Advances in Special Education, Vol. 27, pp. 55-89

  19. Cognitive scripts and entrepreneurial success

    Universitas psychologica, Vol. 13, Núm. 1, pp. 321-332

  20. Collaborative learning supported by rubrics improves critical thinking

    Journal of the Scholarship of Teaching and Learning, pp. 10-19