Escuela de doctorado
PSICOLOGÍA
Publicaciones (72) Publicaciones en las que ha participado algún/a investigador/a
2014
-
A Rasch analysis of the harm reduction self-efficacy questionnaire in Portugal
Addictive Behaviors, Vol. 39, Núm. 10, pp. 1500-1503
-
Actitudes hacia el síndrome de down los medios de comunicación
International Journal of Developmental and Educational Psychology: INFAD. Revista de Psicología, Vol. 4, Núm. 1, pp. 589-596
-
Actitudes hacia la discapacidad y redes sociales: algunas evidencias
International Journal of Developmental and Educational Psychology: INFAD. Revista de Psicología, Vol. 4, Núm. 1, pp. 597-604
-
Actitudes hacia la diversidad: el papel del género y de la formación
Cuestiones de género: de la igualdad y la diferencia, Núm. 9, pp. 50-62
-
Actitudes, barreras y oportunidades para el empleo de personas con discapacidad intelectual
International Journal of Developmental and Educational Psychology: INFAD. Revista de Psicología, Vol. 4, Núm. 1, pp. 613-619
-
Adaptación de la escala Creative Environment Perceptions al español
Universitas psychologica, Vol. 13, Núm. 4, pp. 1357-1366
-
Aging and social networks in Spain: The importance of pubs and churches
International Journal of Aging and Human Development, Vol. 78, Núm. 1, pp. 23-46
-
An evidence-based approach to organization evaluation and change in human service organizations evaluation and program planning
Evaluation and Program Planning, Vol. 45, pp. 110-118
-
Analysis of group performance with categorical data when agents are heterogeneous: The evaluation of scholastic performance in the OECD through PISA
Economics of Education Review, Vol. 40, pp. 140-151
-
Análisis Rasch de la versión española de la escala Mindful Attention Awareness Scale en una muestra clínica
Revista de Psiquiatria y Salud Mental, Vol. 7, Núm. 1, pp. 32-41
-
Análisis de la conducta vocacional en estudiantes de psicología
Education in the knowledge society (EKS), Vol. 15, Núm. 2, pp. 152-172
-
Análisis de los distintos enfoques del paradigma del diseño universal aplicado a la educación.
Revista latinoamericana de educación inclusiva, Vol. 8, Núm. 1, pp. 143-152
-
Aplicación del método de Encuesta Factorial al estudio de la valoración de las interacciones sexuales consentidas con menores
REMA, Vol. 19, Núm. 1, pp. 1-16
-
Apoyo psicosocial a familias de personas con enfermedad mental grave y prolongada
International Journal of Developmental and Educational Psychology: INFAD. Revista de Psicología, Vol. 2, Núm. 1, pp. 29-38
-
Aproximación al problema de la inactividad en las personas con discapacidad
Revista del Ministerio de Empleo y Seguridad Social: Revista del Ministerio de Trabajo, Migraciones y Seguridad Social, Núm. 111, pp. 63-76
-
Both associative activation and thematic extraction count, but thematic false memories are more easily rejected
Memory, Vol. 22, Núm. 8, pp. 1024-1040
-
Cause of death in mild cognitive impairment: A prospective study (NEDICES)
European Journal of Neurology, Vol. 21, Núm. 2, pp. 253-e9
-
Cognitive impairment and intellectual disability
Advances in Special Education, Vol. 27, pp. 55-89
-
Cognitive scripts and entrepreneurial success
Universitas psychologica, Vol. 13, Núm. 1, pp. 321-332
-
Collaborative learning supported by rubrics improves critical thinking
Journal of the Scholarship of Teaching and Learning, pp. 10-19