CODIS
COHERENCIA DEL DISCURSO
Publicaciones (35) Publicaciones en las que ha participado algún/a investigador/a
2023
-
Bilingual education and attention to diversity: Key issues in primary education teacher training in Spain
Handbook of Research on Training Teachers for Bilingual Education in Primary Schools (IGI Global), pp. 155-185
-
Catering for diversity in CLIL teaching: a lesson based on learning menus
Propuestas docentes para la integración de la Agenda 2030 y los ODS en la Universidad de Salamanca: modelos y experiencias en el Máster en Profesor de Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanzas de Idiomas (Ediciones Universidad de Salamanca), pp. 499-510
-
Estrategias para atender a la diversidad en el aula bilingüe: una propuesta basada en los ODS
Propuestas docentes para la integración de la Agenda 2030 y los ODS en la Universidad de Salamanca: modelos y experiencias en el Máster en Profesor de Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanzas de Idiomas (Ediciones Universidad de Salamanca), pp. 313-331
2022
-
Los ODS en la enseñanza bilingüe desde un planteamiento inclusivo
Los ODS: avanzando hacia una educación sostenible : modelos y experiencias en el Máster en Profesor de Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanzas de Idiomas (Ediciones Universidad de Salamanca), pp. 239-249
-
Modelos mentales y representaciones lingüísticas: la aproximación cognitiva como herramienta de análisis del discurso literario
Escritura creativa e imaginación literaria: de la práctica a la teoría (Dykinson), pp. 109-124
-
Training priorities in primary education bilingual programmes in Spain
European Journal of Teacher Education, Vol. 45, Núm. 3, pp. 303-319
-
“A Name That Recognises You”: Local Analysis of Semiotic Dynamics in Semi-Informal Markets in South Africa
Language Matters, Vol. 53, Núm. 3, pp. 112-132
2021
-
Language Attitudes in a Lingua Franca: The Case of Black South African College Students
Journal of Language and Social Psychology, Vol. 40, Núm. 3, pp. 378-397
-
Language, race or place? Influential factors in determining young “Coloured” individuals’ attitudes towards Afrikaans accents in English
Lingua, Vol. 251
-
Motivando la comunicación: el inglés a través de tareas basadas en contenidos
Innovación en la formación de los futuros educadores de Educación Secundaria para el Desarrollo sostenible y ciudadanía mundial: modelos y experiencias en el Máster en Profesor de Educación Secundaria y Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanza de Idiomas (Ediciones Universidad de Salamanca), pp. 291-301
-
Voicing sentiments of resilience: a corpus approach to 1980s conscious rappers in south africa
Literator, Vol. 42, Núm. 1
2020
-
Key issues in teachers’ assessment of primary education bilingual programs in Spain
International journal of bilingual education and bilingualism, Vol. 23, Núm. 2, pp. 170-183
-
The Impact of Feedback and Explicit Rhetorical Instruction on EFL Students’ Writing Proficiency in Higher Education
Atlantis: Revista de la Asociación Española de Estudios Anglo-Norteamericanos, Vol. 42, Núm. 1, pp. 120-142
-
The teaching profession in XXIst Century Spain described through teacher testimonies
History of Education & Childrens Literature, Vol. XV, Núm. 1, pp. 737-751
-
The teaching profession in xxist century spain described through teacher testimonies
History of Education and Children's Literature, Vol. 15, Núm. 1, pp. 737-751
-
¿Es inclusiva la enseñanza bilingüe? Análisis de la presencia y apoyos en los alumnos con necesidades específicas de apoyo educativo
Bordón: Revista de pedagogía, Vol. 72, Núm. 2, pp. 65-82
2019
-
A sociolinguistic approach to implicit language attitudes towards historically white English accents among young L1 South African indigenous language speakers
International Journal of the Sociology of Language, Vol. 2019, Núm. 260, pp. 131-153
-
La inclusión educativa en los programas bilingües de educación primaria: un análisis documental
Revista complutense de educación, Vol. 30, Núm. 2, pp. 589-604
-
The human factor in primary bilingual programs: the management teams’ perspective
Porta Linguarum: revista internacional de didáctica de las lenguas extranjeras, Núm. 31, pp. 131-145
-
Young Coloureds' implicit attitudes towards two historically White English accents in the South African context: A case study
English World-Wide, Vol. 40, Núm. 3, pp. 325-344