Publications (36) Publications in which a researcher has participated

2023

  1. Bilingual education and attention to diversity: Key issues in primary education teacher training in Spain

    Handbook of Research on Training Teachers for Bilingual Education in Primary Schools (IGI Global), pp. 155-185

  2. Catering for diversity in CLIL teaching: a lesson based on learning menus

    Propuestas docentes para la integración de la Agenda 2030 y los ODS en la Universidad de Salamanca: modelos y experiencias en el Máster en Profesor de Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanzas de Idiomas (Ediciones Universidad de Salamanca), pp. 499-510

  3. Estrategias para atender a la diversidad en el aula bilingüe: una propuesta basada en los ODS

    Propuestas docentes para la integración de la Agenda 2030 y los ODS en la Universidad de Salamanca: modelos y experiencias en el Máster en Profesor de Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanzas de Idiomas (Ediciones Universidad de Salamanca), pp. 313-331

2022

  1. Los ODS en la enseñanza bilingüe desde un planteamiento inclusivo

    Los ODS: avanzando hacia una educación sostenible : modelos y experiencias en el Máster en Profesor de Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanzas de Idiomas (Ediciones Universidad de Salamanca), pp. 239-249

  2. Modelos mentales y representaciones lingüísticas: la aproximación cognitiva como herramienta de análisis del discurso literario

    Escritura creativa e imaginación literaria: de la práctica a la teoría (Dykinson), pp. 109-124

  3. Training priorities in primary education bilingual programmes in Spain

    European Journal of Teacher Education, Vol. 45, Núm. 3, pp. 303-319

  4. “A Name That Recognises You”: Local Analysis of Semiotic Dynamics in Semi-Informal Markets in South Africa

    Language Matters, Vol. 53, Núm. 3, pp. 112-132

2021

  1. Language Attitudes in a Lingua Franca: The Case of Black South African College Students

    Journal of Language and Social Psychology, Vol. 40, Núm. 3, pp. 378-397

  2. Language, race or place? Influential factors in determining young “Coloured” individuals’ attitudes towards Afrikaans accents in English

    Lingua, Vol. 251

  3. Motivando la comunicación: el inglés a través de tareas basadas en contenidos

    Innovación en la formación de los futuros educadores de Educación Secundaria para el Desarrollo sostenible y ciudadanía mundial: modelos y experiencias en el Máster en Profesor de Educación Secundaria y Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanza de Idiomas (Ediciones Universidad de Salamanca), pp. 291-301

  4. Voicing sentiments of resilience: a corpus approach to 1980s conscious rappers in south africa

    Literator, Vol. 42, Núm. 1

2020

  1. Key issues in teachers’ assessment of primary education bilingual programs in Spain

    International journal of bilingual education and bilingualism, Vol. 23, Núm. 2, pp. 170-183

  2. Nonsensical Jane: El absurdo como elemento de subversión en la ficción deJane Austen

    El discurso artístico: literatura y poder (Servicio de Publicaciones), pp. 605-614

  3. The Impact of Feedback and Explicit Rhetorical Instruction on EFL Students’ Writing Proficiency in Higher Education

    Atlantis: Revista de la Asociación Española de Estudios Anglo-Norteamericanos, Vol. 42, Núm. 1, pp. 120-142

  4. The teaching profession in XXIst Century Spain described through teacher testimonies

    History of Education & Childrens Literature, Vol. XV, Núm. 1, pp. 737-751

  5. The teaching profession in xxist century spain described through teacher testimonies

    History of Education and Children's Literature, Vol. 15, Núm. 1, pp. 737-751

  6. ¿Es inclusiva la enseñanza bilingüe? Análisis de la presencia y apoyos en los alumnos con necesidades específicas de apoyo educativo

    Bordón: Revista de pedagogía, Vol. 72, Núm. 2, pp. 65-82

2019

  1. A sociolinguistic approach to implicit language attitudes towards historically white English accents among young L1 South African indigenous language speakers

    International Journal of the Sociology of Language, Vol. 2019, Núm. 260, pp. 131-153

  2. La inclusión educativa en los programas bilingües de educación primaria: un análisis documental

    Revista complutense de educación, Vol. 30, Núm. 2, pp. 589-604

  3. The human factor in primary bilingual programs: the management teams’ perspective

    Porta Linguarum: revista internacional de didáctica de las lenguas extranjeras, Núm. 31, pp. 131-145