Publicaciones (80) Publicaciones en las que ha participado algún/a investigador/a

2024

  1. Bowel Obstruction From Biliary Stent Migration: An Unusual Case of Abdominal Pain

    CUREUS JOURNAL OF MEDICAL SCIENCE, Vol. 16, Núm. 1

  2. Clima y población escolar en Castilla y León: principales tendencias sobre el aumento de temperaturas (1974‑2022)

    Justicia ambiental y climática: visiones interdisciplinares desde los derechos humanos (Universidad de Salamanca), pp. 125-135

2023

  1. A three-pronged method to analyse pre-service teachers’ understanding and epistemic reasoning about soil

    Journal of Biological Education

  2. Analysis of the socioeconomic barriers in implementing public health measures to contain COVID-19 transmission in Pakistan: a DELPHI–DEMATEL-based approach

    Kybernetes, Vol. 52, Núm. 3, pp. 1149-1170

  3. Bottom-up approach: the participation of Fridays For Future in the climate emergency declaration in the University of Salamanca

    International Journal of Sustainability in Higher Education, Vol. 24, Núm. 4, pp. 948-968

  4. Coccolithophore paleoproductivity since the Last Glacial Maximum in the Atlantic Ocean: Relationship with calcification and preservation variability

    Quaternary International, Vol. 643, pp. 34-45

  5. Concepciones de estudiantes de instituto y universidad sobre el tiempo geológico

    Didáctica de las ciencias experimentales y sociales, Núm. 44, pp. 195-214

  6. Correction to: Green finance, renewable energy, financial development, FDI, and CO2 nexus under the impact of higher education (Environmental Science and Pollution Research, (2022), 10.1007/s11356-022-24582-5)

    Environmental Science and Pollution Research

  7. Diseño universal para el aprendizaje en los distintos niveles educativos. ¿Los docentes se sienten preparados para aplicarlo?

    Educación, tecnología, innovación y transferencia del conocimiento (Dykinson), pp. 2085-2100

  8. Educando a futuras científicas

    Interculturalidad, inclusión y equidad en educación (Ediciones Universidad de Salamanca), pp. 191-198

  9. Estadística y ODS: una relación necesaria

    Propuestas docentes para la integración de la Agenda 2030 y los ODS en la Universidad de Salamanca: modelos y experiencias en el Máster en Profesor de Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanzas de Idiomas (Ediciones Universidad de Salamanca), pp. 351-367

  10. Exploring the Complex Nexus between Sustainable Development and Green Tourism through Advanced GMM Analysis

    Sustainability (Switzerland), Vol. 15, Núm. 14

  11. Green finance, renewable energy, financial development, FDI, and CO2 nexus under the impact of higher education

    Environmental Science and Pollution Research, Vol. 30, Núm. 12, pp. 33524-33541

  12. Impactos del COVID-19 en la salud mental en universitarios de Paraguay

    Psicoperspectivas, Vol. 22, Núm. 1, pp. 7-11

  13. Los huertos escolares en Educación Infantil: percepciones de los futuros maestros

    Nuevos caminos en las prácticas innovadoras docentes del ecosistema educativo (Dykinson), pp. 749-763

  14. Manipulating Parallel and Perpendicular Multiphoton Transitions in H2 Molecules

    Physical Review Letters, Vol. 130, Núm. 14

  15. Multidimensional study of factors influencing sustainable construction adoption in Yemen: insights for implementing sustainable practices

    Environmental Science and Pollution Research, Vol. 30, Núm. 8, pp. 20650-20672

  16. Nonlinear confocal positioner for micron-scale target alignment

    Optics Express, Vol. 31, Núm. 15, pp. 23746-23753

  17. Nonlinear focal shift due to the Kerr effect for a Gaussian beam focused by a lens

    Applied Optics, Vol. 62, Núm. 4, pp. 1088-1094

  18. Nonlinear focal shift in an ultraintense light beam focused by a lens in air

    Proceedings of SPIE - The International Society for Optical Engineering