EDUCACIÓN, MATEMÁTICAS, CIENCIAS Y CAMBIO CLIMÁTICO (E_MC^3)
Publicaciones (80) Publicaciones en las que ha participado algún/a investigador/a
2024
-
Bowel Obstruction From Biliary Stent Migration: An Unusual Case of Abdominal Pain
CUREUS JOURNAL OF MEDICAL SCIENCE, Vol. 16, Núm. 1
-
Clima y población escolar en Castilla y León: principales tendencias sobre el aumento de temperaturas (1974‑2022)
Justicia ambiental y climática: visiones interdisciplinares desde los derechos humanos (Universidad de Salamanca), pp. 125-135
2023
-
A three-pronged method to analyse pre-service teachers’ understanding and epistemic reasoning about soil
Journal of Biological Education
-
Analysis of the socioeconomic barriers in implementing public health measures to contain COVID-19 transmission in Pakistan: a DELPHI–DEMATEL-based approach
Kybernetes, Vol. 52, Núm. 3, pp. 1149-1170
-
Bottom-up approach: the participation of Fridays For Future in the climate emergency declaration in the University of Salamanca
International Journal of Sustainability in Higher Education, Vol. 24, Núm. 4, pp. 948-968
-
Coccolithophore paleoproductivity since the Last Glacial Maximum in the Atlantic Ocean: Relationship with calcification and preservation variability
Quaternary International, Vol. 643, pp. 34-45
-
Concepciones de estudiantes de instituto y universidad sobre el tiempo geológico
Didáctica de las ciencias experimentales y sociales, Núm. 44, pp. 195-214
-
Correction to: Green finance, renewable energy, financial development, FDI, and CO2 nexus under the impact of higher education (Environmental Science and Pollution Research, (2022), 10.1007/s11356-022-24582-5)
Environmental Science and Pollution Research
-
Diseño universal para el aprendizaje en los distintos niveles educativos. ¿Los docentes se sienten preparados para aplicarlo?
Educación, tecnología, innovación y transferencia del conocimiento (Dykinson), pp. 2085-2100
-
Educando a futuras científicas
Interculturalidad, inclusión y equidad en educación (Ediciones Universidad de Salamanca), pp. 191-198
-
Estadística y ODS: una relación necesaria
Propuestas docentes para la integración de la Agenda 2030 y los ODS en la Universidad de Salamanca: modelos y experiencias en el Máster en Profesor de Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanzas de Idiomas (Ediciones Universidad de Salamanca), pp. 351-367
-
Exploring the Complex Nexus between Sustainable Development and Green Tourism through Advanced GMM Analysis
Sustainability (Switzerland), Vol. 15, Núm. 14
-
Green finance, renewable energy, financial development, FDI, and CO2 nexus under the impact of higher education
Environmental Science and Pollution Research, Vol. 30, Núm. 12, pp. 33524-33541
-
Impactos del COVID-19 en la salud mental en universitarios de Paraguay
Psicoperspectivas, Vol. 22, Núm. 1, pp. 7-11
-
Los huertos escolares en Educación Infantil: percepciones de los futuros maestros
Nuevos caminos en las prácticas innovadoras docentes del ecosistema educativo (Dykinson), pp. 749-763
-
Manipulating Parallel and Perpendicular Multiphoton Transitions in H2 Molecules
Physical Review Letters, Vol. 130, Núm. 14
-
Multidimensional study of factors influencing sustainable construction adoption in Yemen: insights for implementing sustainable practices
Environmental Science and Pollution Research, Vol. 30, Núm. 8, pp. 20650-20672
-
Nonlinear confocal positioner for micron-scale target alignment
Optics Express, Vol. 31, Núm. 15, pp. 23746-23753
-
Nonlinear focal shift due to the Kerr effect for a Gaussian beam focused by a lens
Applied Optics, Vol. 62, Núm. 4, pp. 1088-1094
-
Nonlinear focal shift in an ultraintense light beam focused by a lens in air
Proceedings of SPIE - The International Society for Optical Engineering