Daniel
Caballero Julia
Profesor Permanente Laboral
Publikationen (32) Publikationen von Daniel Caballero Julia
2024
-
La enseñanza del fútbol y deportes de invasión en una Educación Física coeducativa en Educación Secundaria: Revisión sistemática
Retos: nuevas tendencias en educación física, deporte y recreación, Núm. 51, pp. 1161-1167
-
Unpacking the relationship between screen use and educational outcomes in childhood: A systematic literature review
Computers and Education, Vol. 215
2023
-
Analysis of Final Year Project Syllabi in Physical Education Teacher Education: Is The Assessment Formative?
Cultura, ciencia y deporte, Vol. 18, Núm. 55, pp. 215-239
-
Digitalization in Trail Running: Digital Tools as Sustainable Outdoor Infrastructure
Sustainability (Switzerland), Vol. 15, Núm. 14
-
Professional Ethos and Resilience in the Identity of Practicum Students during the Pandemic Context
Education Sciences, Vol. 13, Núm. 12
-
Revisión bibliográfica sobre la actividad física en el medio natural en Educación Física
Retos: nuevas tendencias en educación física, deporte y recreación, Núm. 48, pp. 807-815
-
University training in physical activity: Exploring competences and assessment
Revista Internacional de Medicina y Ciencias de la Actividad Física y del Deporte, Núm. 23, pp. 394-411
-
Uso de dispositivos móviles entre los jóvenes: Hacia una regulación multinivel
Cadernos de Pesquisa, Vol. 53, Núm. 1
-
What Emotions do Pre-university Students Feel when Engaged in Computational Thinking Activities?
International Journal of Computer Science Education in Schools, Vol. 6, Núm. 2
-
Éducation corporelle et décrochage scolaire: une problématique oubliée dans les innovations de la revue EP.S et les discours officiels (1981-2020)?
Práxis Educativa, Núm. 18
2022
-
Dance as a tool for managing emotions. A systematic review
Research in Dance Education
-
Pre-Service University Training, Body Expression and Self-Concept
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 19, Núm. 23
2021
-
Conocimientos de los escolares españoles sobre hábitos de salud
Cultura, ciencia y deporte, Vol. 16, Núm. 48, pp. 207-214
-
Epistemological considerations of text mining: Implications for systematic literature review
Mathematics, Vol. 9, Núm. 16
-
How do young students get enthusiastic about computational thinking activities?
International Conference on Education and New Learning Technologies
-
How do young students get enthusiastic about computational thinking activities?
EDULEARN21 Proceedings: 13th International Conference on Education and New Learning Technologies (July 5th-6th, 2021, Online)
-
Promoción del Pensamiento Computacional en estudiantes pre-universitarios: ¿cómo se emocionan?
Actas de las Jornadas sobre la Enseñanza Universitaria de la Informática (JENUI), Núm. 6, pp. 219-226
-
Promoción del Pensamiento Computacional en estudiantes pre-universitarios: ¿cómo se emocionan?
Actas de las XXVII Jornadas sobre la Enseñanza Universitaria de la Informática.JENUI 2021 (27º. 2021. Valencia)
-
University apprentices and the development of a professional ethos. A survey of students on Masters in Sports Management courses
Recherche et Formation, Vol. 96, pp. 9-22
2020
-
The influence of the text De Arte Gymnastica on the resurgence of medical gymnastics in Renaissance Italy: Girolamo Mercuriale (1530-1606)
Hektoen International Journal : A Journal of Medical Humanities, Vol. 12, Núm. 4