Javier
Rosales Pardo
Catedrático de Universidad
José
Orrantia Rodríguez
Catedrático de Universidad
Publicaciones en las que colabora con José Orrantia Rodríguez (9)
2017
-
Efficiency to process finger configurations predicts initial math performance
17th Biennial meeting of the European Association for Research on Learning and Instruction (EARLI)
2014
-
Processing of situational information in story problem texts an analysis from on-line measures: an analysis from on-line measures
The Spanish Journal of Psychology, Vol. 17, pp. 1-14
2013
-
The effect of external representations on compare word problems: Supporting mental model construction
Journal of Experimental Education, Vol. 81, Núm. 3, pp. 337-355
2012
-
Teacher-student interaction in joint word problem solving. The role of situational and mathematical knowledge in mainstream classrooms
Teaching and Teacher Education, Vol. 28, Núm. 8, pp. 1185-1195
2008
-
La resolución de problemas aritméticos en el aula: ¿qué hacen los profesores cuando trabajan conjuntamente con sus alumnos?
Culture and Education, Cultura y Educación, Vol. 20, Núm. 4, pp. 423-439
-
Studying mathematics problem-solving classrooms. A comparison between the discourse of in-service teachers and student teachers
European Journal of Psychology of Education, Vol. 23, Núm. 3, pp. 275-294
1998
-
La enseñanza de estrategias para identificar y reducir la información importante de un texto: consecuencias para la contrucción del modelo de la situación (Teaching strategies to identify and summariza the important information in texts: consecuences for
Journal for the Study of Education and Development, Infancia y Aprendizaje, Núm. 83, pp. 29-58
1995
-
La intervención educativa en la comprensión de textos: más allá de la instrucción en habilidades cognitivas
Razonamiento y comprensión (Madrid: Trotta), pp. 369-392
1992
-
Cómo mejorar la comprensión de textos en el aula
CL & E: Comunicación, lenguaje y educación, Núm. 14, pp. 89-112