TEORÍA E HISTORIA DE LA EDUCACIÓN
Departamento
María Cruz
Sánchez Gómez
Catedrática de Universidad
Publicaciones en las que colabora con María Cruz Sánchez Gómez (23)
2023
-
Trends on Computational Thinking, Engineering Education, Technology in Medicine, Qualitative and Mixed Methods, Diversity in STEM, Lab-Based Education, Technology and Education, Gamification and Games for Learning and Smart Learning at TEEM 2022
Lecture Notes in Educational Technology (Springer Science and Business Media Deutschland GmbH), pp. 1-21
-
Use of Exergames with Elderly Adults, a Qualitative Study
Lecture Notes in Networks and Systems
2021
-
Percepción de los estudiantes, según la rama de conocimiento, sobre la importancia del lenguaje inclusivo en diferentes ámbitos universitarios
La educación en Red. Realidades diversas, horizontes comunes: XVII Congreso Nacional y IX Iberoamericano de Pedagogía. Santiago de Compostela 7-9 de julio de 2021. Libro de resúmenes
2020
-
Blended learning in tertiary education: Teachers' beliefs according to the technology acceptance model
International Journal of Learning Technology, Vol. 15, Núm. 4, pp. 341-359
2019
-
Exemplification of mixed methodology for the analysis of the use of blended learning environments amongst university teachers
RISTI - Revista Iberica de Sistemas e Tecnologias de Informacao, Vol. 2019, Núm. 33, pp. 16-31
-
Intención y experiencia de uso de entornos blended learning en docentes universitarios
Livro de Atas do 8.º Congresso Ibero-Americano em Investigação Qualitativa: 16 a 19 de junho 2019
-
Perception of blended learning by university teachers of different disciplinary areas
Revista Lusofona de Educacao, Vol. 44, Núm. 44, pp. 117-133
-
Teachers' Beliefs Towards Blended Learning in Higher Education: A Mixed-Methods Study
Communications in Computer and Information Science
2018
-
Convergence between quantitative and qualitative methodological orientations: Mixed models
Advances in Intelligent Systems and Computing
-
Software as a facilitator of quality processes in social sciences research
Quality and Quantity, Vol. 52, Núm. 6, pp. 2515-2533
2016
-
Gender violence experiences of urban adult indigenous women: Case study
Violence and Society: Breakthroughs in Research and Practice (IGI Global), pp. 256-277
-
Methodological triangulation as a research strategy in educational innovation processes: Case study of the blearning methodology in the university context
ACM International Conference Proceeding Series
2015
-
Indicadores de violencia de género en las relaciones amorosas. Estudio de caso en adolescentes chilenos.
Pedagogía social: revista interuniversitaria, Núm. 26, pp. 85-109
2014
-
Avanzando en un modelo de educación on -line centrado en los problemas prioritarios expresados por grupos de adolescentes y jóvenes
Pedagogia / Educação Social - Teorias & Práticas. Espaços de investigação, formação e ação: 27 Congresso Intenacional Pedagogía Social
-
Fases y clasificación de adoptantes de "blended learning" en contextos universitarios. Aplicación del análisis CHAID
Revista española de pedagogía, Vol. 72, Núm. 259, pp. 457-476
-
Modelo predictivo de la intención de adopción de Blended learning en profesores universitarios
Universitas psychologica, Vol. 13, Núm. 2, pp. 601-614
2012
-
Adopción de tecnologías infocomunicacionales en contextos de aprendizaje combinado ("blended learning") en docencia universitaria
La formación y las nuevas tecnologías en la docencia universitaria (Educación Editora), pp. 341-345
-
Etnicidad y prácticas adictivas. Estudio de caso en la Región Andina
La Pedagogía Social en la Universidad: investigación, formación y compromiso
-
Gender violence experiences of urban adult indigenous women: Case study
Multiculturalism in Technology-Based Education: Case Studies on ICT-Supported Approaches (IGI Global), pp. 79-99
-
Uso y eficacia de herramientas y materiales para la mejora de expresión oral de la lengua inglesa de los alumnos de educación superior de modalidad semipresencial (Blended learning)
La formación y las nuevas tecnologías en la docencia universitaria (Educación Editora), pp. 311-315