Departamento
FILOLOGÍA INGLESA
Publicaciones (17) Publicaciones en las que ha participado algún/a investigador/a
2017
-
Approaching Erasmus students’ intercultural communicative competence through their socialisation patterns
Journal of English Studies, Núm. 15, pp. 89-106
-
Collaborative learning and mobile devices: An educational experience in Primary Education
Computers in Human Behavior, Vol. 72, pp. 664-677
-
Fracking the national ethos: The pressures of globalization on sovereignty and justice in Will Ferguson's 419
Journal of Canadian Studies, Vol. 51, Núm. 1, pp. 134-152
-
Gloria Fuertes.: Semblanza
CLIJ: Cuadernos de literatura infantil y juvenil, Año 30, Núm. 278, pp. 36-37
-
Hosting the crosser: Janette Turner hospitals borderline
Canadian Literature, Vol. 2017, Núm. 233, pp. 71-87
-
La reflexividad teatral del escenario a la pantalla
Tropelias: Revista de teoría de la literatura y literatura comparada, Núm. 2, pp. 409-436
-
Otras Indias: lo que pueden mostrar las ONGs
Indialogs: Spanish journal of India studies, Vol. 4, pp. 151-170
-
Quijobytes: reflejos especulares del mito quijotesco en el ocio electrónico
TRANS: revista de traductología, Núm. 21, pp. 49-62
-
Roald Dahl entre bambalinas o se abre el telón: Charlie y la Fábrica de Chocolate. La dramatización como recurso para la enseñanza de la lengua inglesa
Papeles salmantinos de educación, Núm. 21, pp. 133-142
-
Seduction as instruction: the female author as Pygmalion in long Eighteenth-Century quixotic novels
Journal of English Studies, Núm. 15, pp. 7-30
-
Teaching English to students with special needs:: case of study in a high school of Avila (Spain)
Verbeia: Journal of English and Spanish Studies = revista de estudios filológicos, Núm. 2, pp. 88-115
-
The Line and the Limit of Britishness: The Construction of Gibraltarian Identity in M. G. Sanchez’s Writing
ES Review. Spanish Journal of English Studies, Núm. 38, pp. 27-45
-
The Use of the Implicit Association Test (IAT) for Sociolinguistic Purposes in South Africa
Language Matters, Vol. 48, Núm. 2, pp. 69-90
-
Time and Space in Eliot's and Pound's Modernist Conceptions of History
AGENDA, Vol. 51, Núm. 3-4, pp. 138-146
-
Using quizzes to assess and enhance learning of english as a foreign language
Revista española de lingüística aplicada, Vol. 30, Núm. 1, pp. 323-339
-
Wonder:: la lucha contra el bullying desde el área de Inglés
CLIJ: Cuadernos de literatura infantil y juvenil, Año 30, Núm. 280, pp. 46-49
-
Young white Afrikaans speakers in South Africa: A case of liminal identity?
Folia Linguistica, Vol. 51, Núm. 3, pp. 639-670